El president del Govern, Francesc Antich, ha assegurat que el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, s'ha compromès avui a que Balears, amb l'aeroport de Son Sant Joan, “estigui en la primera fase” en el procés “de dos o tres anys” cap a la cogestió aeroportuària.
El compromís ha estat una de les principals conclusions de la reunió d'una hora i 45 minuts mantingut aquest matí entre els presidents de l'executiu central i autonòmic a la seu del Govern balear, el Consolat de la Mar.
El president Antich havia manifestat ahir el seu rebuig de l'exclusió de l'aeroport de Son Sant Joan en la decisió del Consell de Ministres que va aprovar la participació de Catalunya i Madrid fins i tot en un 19 per cent en la gestió de Barajas i el Prat respectivament, així com la privatització del 30 per cent de la gestió aeroportuària d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA).
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per responsabilitat política, Transport públic de qualitat i eficient! TREN NO, AEROPORT JA! La política de transport públic a l'illa ha estat un joc de despropòsit des de fa molts anys, un bon exemple és el metro amb una gestió impresentable i unes preses de decisions polítiques que van en contra de tots nosaltres i sobretot d'una construcció nefasta que ha suposat molt temps i doblers de tots els contribuients. El problema és que havent solucionat, o això sembla ho esperem, els problemes del metro que encara que en distàncies curtes pot ajudar al transport públic dins de Palma, ara com a contrapartida nefasta al govern del PP, aquest govern d'esquerra vol superar-ho amb la construcció d'una línea de tren de Manacor a la costa que es planteja des del començament com una hipoteca política que s'ha de realitzar encara que tots els estudis l'hagin titllat d'insostenible. Una infraestructura que no solucionarà els problemes de transport públic a llevant al tractar-se d'un territori amb nuclis urbans dispersos i on la majoria de moviments són de curta distància i entre pobles o zones rurals que el tren no connectarà i que NO complirà el seu objectiu de ser un trasnport públic. Una infraestructura que només servirà per portar turistes de la costa a Palma cosa que la convertirà en deficitària com diuen els estudis i que hipotecarà el futur d'un trasnsport públic eficaç i eficient per tota la comarca, un tren que servirà per servir als habitants de llevant.Una infraestructura que trencarà més el territori, vallant-lo, construint nous ponts i tunels, nous enllaços i desviacions obligant-nos a recorre km per creuar aquesta barrera en el territori afectant al entorn, al paisatge i trencant els corredors ecològics. Una infraestructura que servirà per fomentar l'especulació en els quatre poble on hi haurà estacions, sinó són 5 amb una possible parada a S'era de Pula que ja es comenta que hi pot haver perquè la Claudia Schiffer i el PJ Ramirez puguin pujar-s'hi. Una infraestructura que tindrà una freqüència de pas mínima degut a la poca densitat d'aquest territori. Hi ha molts sistemes de transport públic eficaços i sostenibles que s'estan implentant des de fa temps a Europa destinats a zones de baixa densitat i entorns dispersos que permeten comunicar tots els nuclis urbans através de minibus elèctrics i a gas, que són capaços d'adaptar les seves rutes a través de senzills sistemes de gps i de trucades perquè tothom pugui tindre la possibilitat de disposar un transport públic que pemeti no agafar el cotxe. A més utilitza les infraestuctures ja disponibles en el territori sense tindre de degradar-lo més. La seva eficàcia permet no tindre d'ampliar amb autopistes la xarxa viaria cosa que si passaria si al final aquest govern realitza la línea del tren al ser aquesta ineficient. Podrien també parlar del pla de mobilitat, del pressupost que té aquest i de les exigències que demana i que sembla que el govern ha oblidat. podríem parlar que els polítics és tindrien de dedicar a donar el millor servei als seus citadans buscant les millors solucions i no amagant els informes desfavorables a una infraestructura com aquest perquè s'ha passat 10 anys utilitzant, mobilitzant i distorsionant les informacions per confonrdre a la gent que el tren es l'únic trasnport públic possible,... El tren Si és un molt bon transport públic i té tot el sentit per unir Palma i Manacor com a dos ciutats denses però no és la solució per tot sinó pot convertir-e en la ruina d'un territori com LLevant. NO entenem com els partits d'esquerres no reclamen un transport públic per tots, eficaç, eficient i respectuós amb l'entorn. No entenem com totes les poblacions que es quederan sense transport públic a LLevant NO diuen res i defensen els drets dels seus ciutadans. NO entenem com l'oposició per una vegada es posa a defensar els drets dels ciutadans d'un transport públic de qualitat en comptes de callar. Sabem que les hipoteques polítiques són importants però les hipoteques sobre el territori ho seran molt més i per moltíssims més anys. Esperem que tinguem polítics valents que expliquin les coses clares i treballin per un transport públic, de qualitat, eficient i sostenible no només per LLevant sinó per tota Mallorca. Mentre no sigui així els ciutadans anònims intentarem continuar informant almenys per tindre la conciència tranquila. http://mallorcallevant.blogspot.com/
Gravíssima i indignant actuació del Govern central. És un insult per aquestes Illes a més de l'espoli més important que poden fer. Què no ho sabeu que AENA és l'empresa amb més benefici de tot l'Estat, extret a costa d'aprofitar els nostres recursos, deixant-nos sols la contaminació? On son els nostres representants polítics? Planteu cara d'una punyetera vegada! Aquesta és la vertadera solució a la crisis econòmica. Aquí hi ha la gallina dels ous d'or i Madrid mai la cedirà, no pot permetre's el luxe de deixar de pagar sous astronòmics a més de 4.000 alts executius que no en foten ni brot i acabar de pagar fastuoses i faraòniques T4s que mai faran servir al 100%. Això és el que pot capgirar l'economia illenca de veritat! És patètic i ridícul posar com excusa que només es permetrà la cogestió (vol dir espipellar les miques) a aquells aeroports que arribin als 30 milions de passatgers (Madrid i BCN), afegint que el de Son Sant Joan (actualment amb 23,2) pot arribar-hi en dos anys. Ni ho somieu! Saben positivament que la crisi del petroli no ho permetrà. A més, és aquesta illa la que no s'ho pot permetre, no pot rebre una pressió demogràfica tan elevada amb el conseqüent consum de recursos i sobretot de generació de contaminants (CO2, renou, metalls pesants, benzens en suspensió, etc...). Durant anys AENA ha anat recaptant les taxes mediambientals, en teoria per reinvertir en les àrees d'afecció properes a les infraestructures aeroportuàries. Aproximadament un 4% del cost total de cada bitllet. Així doncs només cal que tragueu la calculadora, establiu un preu mitjà de passatge i multipliqueu pel milions de passatges dels últims deu o quinze anys. La xifra robada us farà escarrufar ja que mai, MAI, han fet una sola inversió aquí. I mentre, heu sentit algun polític d'aquestes Illes que hagi reclamat res? A arribat l'hora! Sinó reaccionem, la nostra economia no aixecarà cap i el nostre més preuat valor, el medi ambient, inevitablement se'n ressentirà. Sinó podem controlar el pont de connexió amb el món. Només ens mereixem esser una SOCIETAT TITELLA. Avís a navegants: És preferible sempre poder gestionar-nos la font d'ingressos que aquí generem, que haver d'anar ha demanar almoina a Madrid per un deficient i confessat mal finançament.