TW
0

 El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, va explicar avui la possibilitat de firmar aquest mateix mes el conveni de tren, valorat en 444 milions d'euros, que es destinaran, sobretot, a l'extensió de la línia Manacor-Artà fins a Cala Ratjada (190 milions) i a la línia Sa Pobla-Alcúdia (92 milions), mentre que, d'altra banda, va dir que el recorregut de la primera fase del tramvia dependrà de la inversió estatal que el Govern acordi amb el Ministeri de Foment.

Després de la signatura del Pacte per la Mobilitat entre el Govern, la CAEB i els sindicats UGT i CCOO, Vicens va recordar que l'Executiu central ha decidit “segregar” del conveni de tren el finançament del tramvia i, per aquest motiu, va apuntar que està “pendent” del finançament estatal que es destini a aquesta infraestructura per decidir si en la primera fase, aquest mitjà de transport realitza el recorregut Palma-Platja de Palma o si només, arriba a l'Aeroport.

En aquest sentit, el president del Govern, Francesc Antich, va indicar que està pendent de la negociació amb el Ministeri dirigit per Magdalena Alvarez, després que ja s'hagi aconseguit un acord, respecte al conveni de ferrocarril. Així, va dir que fins que no es coneguin les aportacions del Govern central al projecte del tramvia, no se sabrà si aquest mitjà de transport només unirà Palma amb Son Sant Joan o si s'ampliarà fins i tot la Platja de Palma o altres zones.

D'altra banda, el conseller de Mobilitat va assegurar que en “pocs dies” podrà anunciar una data concreta d'obertura del Metro de Palma, després que el Govern hagi realitzat un “gran esforç” durant els últims mesos després de resoldre “totes les deficiències”, a fi de tornar a posar en marxa aquest mitjà de transport, que donarà “molt bon servei” a la ciutadania i que es va tancar el passat mes de setembre després de les inundacions provocades per les pluges.