TW
0

Les primeres obres del Conveni de carreteres que ha de pagar Madrid s’iniciaran abans que acabi l’any. Seran la variant de Son Servera i el tercer carril de la via de cintura, entre la carretera de Valldemossa i el túnel de Gènova. Si res no canvia, les farà directament el Ministeri de Foment.

Aquestes són les previsions que ara mateix maneja el Consell de Mallorca. La presidenta insular, Francina Armengol (PSIB), ha assegurat públicament aquesta setmana que les primeres actuacions es licitaran a final d’estiu. Si es compleixen les previsions i els terminis, això implicarà que s’iniciïn actuacions abans d’acabar l’any.

El projecte que té una tramitació més avançada és el de la variant de Son Servera, pressupostat en 6,8 milions d’euros. Aquest serà el primer que s’adjudicarà. Després vindrà l’ampliació de la via de cintura, amb un tercer carril fins al túnel de Gènova, també gairebé a punt de sortir. Està pressupostat en 14,6 milions.

Ambdós projectes s’estan tramitant a Madrid i, en principi, el Ministeri de Foment els executaria directament sense cedir l’encomanda de gestió al Consell de Mallorca, tot i que la institució insular l’havia reclamat.

L’adjudicació d’aquestes obres la segona meitat de l’any implica un retard més que considerable respecte a la planificació prevista en el mateix conveni de carreteres signat el setembre de l’any passat. El Consell responsabilitza Foment del retard.

Segons el conveni, ambdós projectes s’havien d’haver adjudicat el 2007, juntament amb la variant de Porto Cristo, la connexió de l’autopista de Llucmajor amb el Molinar i el Camí fondo i la millora de la rotonda de la carretera de Sóller i dels accessos al polígon industrial de Son Castelló.

L’estudi de mobilitat dels accessos a Palma també hauria d’haver estat adjudicat. El Consell espera rebre per a aquest projecte una encomanda de gestió. L’estudi haurà de definir l’alternativa al segon cinturó. El Consell preveu desdoblar el traçat actual des de Carrefour a Al Campo, obrir un nou traçat fins a la carretera de Sóller i desdoblar aquesta via fins al camí dels Reis, que també es desdoblaria fins a la via de cintura.