TW
0

Les modificacions del Pla Territorial Insular i la gestió de l'aigua a l'illa d'Eivissa van ser els punts fonamentals de la reunió del Consell de Alcaldes que es va fer ahir en el municipi de Sant Antoni i a la qual van assistir tant el president del Consell Insular, Xicu Tarrés, com al conseller de Política Territorial, Miquel Ramón, i els primers edils de tots els municipis.

Es tracta del quart encontre del Consell de Batles que, segons el president de la màxima Institució insular, Xicu Tarrés, cerca consensuar en la major mesura possible totes les qüestions.

Respecte a les modificacions del PTI, Tarrés va matisar que l'important és “avançar”, per la qual cosa es tractarà d'arribar a acords amb cada un dels batles. Un assumpte sobre el qual va agregar que cada municipi comptarà amb “punts de vista i interessos diferents”. El president va considerar que aquest tipus d'encontres ajuda que l'illa “creixi” perquè les qüestions es posen sobre la taula i es debaten entre tots.

Per la seva part, l'alcalde de Sant Antoni, José Sala, i amfitrió d'aquest encontre, va assegurar que s'ha proposat la creació d'una agència insular de l'aigua o un organisme que gestioni aquesta qüestió des d'Eivissa.

Per a Sala, aquesta sol·licitud es deu a que aquestes qüestions es tracten ara des de Mallorca, en l'Agència Balear de l'Aigua, i en aquests moments s'estan redactant els convenis de compra d'aigua dessalada a 15 anys “que hipotequen els ajuntaments durant molt temps”.

Un assumpte sobre el qual també es va pronunciar el president del Consell Insular, Xicu Tarrés, qui va apuntar que “des d'Eivissa no estam satisfets amb la gestió de l'aigua” per la qual cosa va anunciar un replantejament d'aquest servei per millorar-lo.

En el que a les modificacions del Pla Territorial es refereix el primer edil de Sant Antoni va matisar que “el més probable és que hi hagi diferents criteris o faltes d'acord importants”. A més Sala va afirmar que alguns alcaldes van sol·licitar la incorporació d'actes en totes les sessions, cosa que es va aprovar per unanimitat.