El tramvia circularà per la segona línia

Els hotelers de Platja de Palma han pressionat perquè no vagi per la zona per a vianants vora la mar. Cort veu bé l'opció dels empresaris perquè és més rendible i es guanyarien un 20% d'usuaris

TW
0

El tramvia circularà per la segona línia. Ja és definitiu, malgrat que l’Ajuntament de Palma encara no n’ha fet públic el recorregut. Els hotelers de Platja de Palma han deixat clar que no acceptaran cap proposta que no sigui fer passar el tramvia per la segona línia. "Intentar dissenyar aquest transport públic per enmig d’una zona per a vianants és un disbarat", admeté el president dels hotelers de Platja de Palma, Francisco Marín.

A primera línia només es concentren 9 hotels del total de 124 que hi ha a la zona. El mateix passa en el nucli d’habitatges i establiments, la majoria dels quals se situa entre la segona i la tercera línia de Platja de Palma. És per això que els hotelers, amb el suport del Consorci de Platja de Palma, han estat dos elements clau a l’hora de fer decantar Cort per aquesta opció. "Ja els advertírem que si no atenien les nostres consideracions tindrien el rebuig de tot el nucli d’hotelers, que s’oposarien frontalment a la proposta", afirma Marín.

El regidor mateix de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, reconeix que l’alternativa de desviar el tramvia pel tram que va cap al Coll d’en Rabassa està pràcticament tancada i és la més viable: "La segona línia és més rendible i hem calculat que guanyaríem un 20% d’usuaris que no tindríem si optàssim per l’altre traçat". Afegeix que aquesta decisió ha estat influenciada, en gran mesura, pel Consorci de Platja de Palma i els hotelers.

I és que en les reunions successives que estan mantenint el Govern i Cort es manejaven aquestes dues opcions de manera "aleatòria, perquè per les dues institucions implicades en el projecte ambdues alternatives són tècnicament possibles", segons admet Rodríguez. El disseny per primera línia suposa apostar per un model de tramvia més "vistós" que circularia arran de la mar. En canvi, desviant-lo per darrere es guanyarien els dos eixos de passatgers, el de l’esquerra i el de la dreta. Alhora també suposarà una alternativa més rendible per als residents, ja que el tramvia circularia més a prop dels habitatges.

Si es tria aquesta opció, el tramvia sortirà de la plaça d’Espanya, passarà per tota la corona d’Avingudes –encara per concretar– i connectarà amb el futur palau de congressos. Continuarà pel Portitxol, la zona del Molinar, el Coll d’en Rabassa, fins a arribar a Can Pastilla per la carretera vella de l’Arenal, i connectarà amb un enllaç fins a l’aeroport. Per tant, obligaria a construir una nova via de circulació de vehicles per darrere del Molinar, perquè el carrer Capità Ramonell i Boix quedarà ocupat pel nou mitjà de transport i només restaria obert als veïns.

El tram del Molinar està perfilat, però encara queden punts "conflictius" per revelar en el recorregut del tramvia. Per exemple, el traçat i la nova reordenació del trànsit per totes les Avingudes.

Les modificacions de circulació que, inevitablement, implicarà el tramvia en aquesta zona cèntrica és un dels aspectes que tant Govern com Ajuntament estan acabant de discutir.