El grup de consellers que encapçalen Claassen, Terrasa i Cerdà pretenen que el consell que ha de suposar la destitució de Cladera com a president i conseller delegat de la societat anònima esportiva es dugui a terme dilluns que ve o, com a molt tard, dimarts.
En el requeriment, Claassen acusa el president de deslleialtat al consell, a diversos consellers i de mala gestió en la seva funció de conseller delegat. A més, l'insta a convocar un consell d'administració en el qual s'incloguin diversos punts que, bàsicament, demanen la destitució de Cladera en tots els seus càrrecs dins la institució i l'elecció i el nomenament del seu substitut o substituts.
Així mateix, l'alemany va recordar al president que ell mateix s'havia compromès, després de la reunió del consell d'administració del passat dia 3, a convocar una nova trobada de l'òrgan de direcció del club en quinze dies, termini que coincideix justament amb el començament de la setmana que ve.
Per acabar, Claassen afirma en la nota que li sembla lamentable i deplorable que Cladera intenti mantenir-se en la presidència a tota costa, malgrat que sap que ha perdut la confiança de la majoria dels seus col·legues.
Conseqüències
L'adéu de Cladera a la presidència suposaria, segons interpreten Claassen, Terrasa i Cerdà, que Llorenç Serra Ferrer perdria el control de l'entitat.
Ara com ara, el Mallorca té dos consellers delegats mancomunats: Jaume Cladera i Serra Ferrer, però si el president fos destituït, Serra no podria adoptar cap tipus de decisió en solitari, sinó que necessitaria l'aprovació del consell d'administració per a qualsevol iniciativa.
La possibilitat de nomenar un conseller delegat que substitueixi Cladera és complicada, perquè requereix l'aprovació de dos terços del consell.
Però la destitució de Cladera només seria una primera passa. Tot fa pensar que més prest que tard la nova majoria accionarial de l'entitat -Claassen, Terrasa i Cerdà- n'agafarà el control.
Full de ruta
Claassen, Terrasa i companyia només destituirien l'entrenador Joaquín Caparrós com a màxim responsable de la primera plantilla si els resultats esportius no milloren.
La primera de les seves prioritats seria la contractació d'un director esportiu per ocupar el lloc de Llorenç Serra Ferrer, amb amplis coneixements del mercat espanyol. Si la crisi esportiva no es resol, es fitxaria un entrenador de contrastada experiència a la Lliga espanyola; es descarta per complet la possibilitat de fitxar un tècnic, per bo que sigui, que no conegui a la perfecció la Primera Divisió.
En tot cas, i a l'espera de la contractació d'un director esportiu, sembla clar que l'equip necessita urgentment un central, un lateral dret i, sobretot, un migcampista amb capacitat per fer moure l'equip.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.