L’alemany Utz Claassen té clar que l’actual divisió interna no és bona. | PERE BOTA

TW
4

L'exdirector general Pere Terrasa i l'alemany Utz Claassen ultimen una oferta de compra del Reial Mallorca, que presentaran a Llorenç Serra Ferrer la setmana que ve.

Terrasa i Claassen consideren que l'actual divisió que hi ha entre els accionistes i en el consell d'administració just perjudica la Societat Anònima Esportiva i que s'ha de cercar entre tots la millor solució per a l'entitat.

Així les coses, presentaran la setmana que ve una oferta de compra del paquet accionarial que controla el pobler i que suma un 53 per cent dels títols de propietat de l'entitat.

En principi, Terrasa i Claassen, que conjuntament controlen el 45 per cent, oferiran a Serra una quantitat molt semblant a la pactada pel pobler amb Mateu Alemany. Ara bé, estan disposats a pagar una petita quantitat addicional. Terrasa i Claassen estan convençuts que Serra Ferrer no pot rebutjar la seva proposta, ja que estan decidits a garantir una important ampliació de capital. En qualsevol cas, Terrasa i Claassen també podrien vendre la seva participació si el pobler és capaç de garantir una ampliació de capital superior a la que ells estan disposats a afrontar.

Serra veuria així assegurat el futur de l'entitat. No ha transcendit la quantia de l'ampliació de capital, però faria possible que el Mallorca, almanco a curt termini, deixi de ser un club venedor; és a dir, que l'entitat no hauria de vendre futbolistes, sinó que, a més de conservar els millors actius -jugadors- podria reforçar la plantilla.

En aquest sentit, es va expressar Claassen en un programa d'Onda Cero. L'alemany destacà que no comparteix la filosofia venedora que guia el club i que l'obliga a despendre's de peces claus cada temporada. "Un club no hauria de vendre jugadors per finançar l'entrenador", i afegí que "dimarts que ve presentaré el projecte perquè el club no hagi de dependre de la venda de futbolistes".

A més de la important inversió econòmica, Terrasa i Claassen preparen també un pla d'acció a tots els nivells per aconseguir que el Mallorca, a més d'esportivament i econòmicament, creixi socialment i vegi ampliada la seva massa d'aficionats. I és que l'aspecte social és un dels que més ha patit durant aquesta darrera campanya.