Jaume Cladera reconeix que algunes coses no s'han fet bé a la planta noble de Son Moix. | J. TORRES
El president del Reial Mallorca, Jaume Cladera, parlà fort i clar en l'entrevista que ahir li feren en el programa La mirada d'IB3 TV, en la qual repassà tota l'actualitat del club i en la qual no es mossegà la llengua a l'hora d'assegurar que en les darreres setmanes "hem donat una imatge deplorable", en referència a les guerres internes protagonitzades pels membres del consell d'administració.
En ser preguntat pel clima que es respira actualment a la planta noble del club després de les tensions viscudes entre el màxim accionista i director esportiu, Llorenç Serra Ferrer, i el director general, Pere Terrasa, Cladera explicà que "la situació és en vies d'arreglar-se" i receptà l'autocrítica com a punt de partida per resoldre qualsevol conflicte.
"Les coses en el Reial Mallorca s'han complicat institucionalment en un moment determinat per les intervencions de quasi tots els representants del club. Tots som culpables d'haver oferit una imatge deplorable i per això deman disculpes als nostres socis i seguidors. No ha estat manera de dur endavant la representació d'una institució de 96 anys. La situació és en vies d'arreglar-se i s'han posat les fites fonamentals per solucionar-ho tot. Les coses, a les bones, es van aclarint", assegurà el president mallorquinista, qui no assenyalà un únic culpable de la crisi i en repartí les culpes.
"Ara quedam sis consellers i jo repartiria les culpes entre tots, no sé si a parts iguals. Tots som culpables d'haver arribat a aquesta situació i hem de tenir capacitat d'autocrítica per reconèixer les coses que s'han fet malament. Només així es podrà treure endavant la situació. No hem d'oblidar que una institució de 96 anys com és el Reial Mallorca està per damunt de tots els que hi som de pas", digué el mandatari, qui reconegué que en cap moment no veié Pere Terrasa fora del club.
Al marge del repàs de la situació institucional de l'entitat, Jaume Cladera també parlà de l'esportiva i valorà el canvi d'entrenador. "En l'aspecte esportiu, no ho teníem tan malament amb Laudrup. Tenim 7 punts, que extrapolats a les 38 jornades serien l'equivalent a 45 i, per tant, ens salvaríem. L'èmfasi en la situació que ha provocat el canvi d'entrenador no estava en el rendiment global de l'equip, sinó en la relació personal del tècnic amb la institució. L'arribada de Caparrós ha afegit l'alegria i les ganes de combatre que ell té arrelades a la seva manera de fer feina. Estic convençut que la feina de Laudrup serà aprofitada i Caparrós, amb el seu tarannà, la rematarà i l'adaptarà al seu estil", explicà el president vermell. Tot seguit, lamentà el trist final que tingué Laudrup en el Mallorca, però opinà que la seva sortida era l'única cosa que es podia fer per resoldre el conflicte.
"Les sortides sempre són desagradables i s'haurien de fer amb elegància, però també és cert que hi hagué unes declaracions de Larsen que feren impossible l'acord. Es poden tenir punts de vista diferents i es pot discutir, però no arribar a la desqualificació. Això féu irreversible reconduir el problema que teníem plantejat. A ningú no li agrada posar punt a les relacions humanes i laborals així, però no teníem més remei", afegí.
Cladera hi passà de puntetes, però expressà preocupació per la polèmica existent entre el conseller Biel Cerdà i les penyes mallorquinistes, que en reclamen insistentment la destitució, ja que l'acusen de deteriorar la bona imatge del club. En aquest sentit, recordà que "la parcel·la de treball de Biel Cerdà és el Lluís Sitjar, el manteniment i el patrimoni del club. Ara no té cap relació amb les penyes i si un té una feina que no té cap relació amb altres parcel·les de l'entitat, no és lògic que hi hagi aquestes discrepàncies entre ells. Em preocupa aquest tema i que es continuïn inflant conflictes que no fan cap bé a la institució. No és oportú. Esper que amb l'ajuda i l'autocrítica de tots la situació torni a la normalitat com més prest millor".
Per altra banda, el president assegurà que el Mallorca no està en venda, però que l'interès d'un grup inversor suís és real i que continua enlaire.
"No cercam un comprador, però sempre he dit que el Mallorca necessita una injecció econòmica important i que si vingués un grup inversor que li injectàs doblers, nosaltres estaríem disposats a vendre. Les negociacions que hem mantingut amb un grup inversor suís són certes i se'ls ha posat com a condició per accedir a les accions una ampliació de capital per valor de 30 milions d'euros, uns doblers que han de quedar en el club", explicà. Finalment, sentencià que el futur del Mallorca no requereix necessàriament l'èxit del macroprojecte del nou Lluís Sitjar, però que continuen treballant per garantir-ne la viabilitat econòmica i per arribar a un consens social que en beneeixi la posada en marxa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.