TW
0

Bribón, Earlybird, Factorenergia, Argo, Hotelplan, Rats on Fire i Power Plate han estat els vencedors de la XXX Copa del Rei de vela, després que finalitzàs ahir aquesta competició a la badia de Palma. Totes les victòries són especials, però, sens dubte, una que va tenir un gust diferent fou la del TP 52 que arma Josep Cusí, l'únic armador que ha participat en totes les edicions de la regata organitzada pel RCN de Palma i que aquesta temporada davalla el teló a aquesta saga -Bribón- de vaixells d'alta competició. A més, ho fa aconseguint el rècord de victòries absolutes a Palma amb un total de sis títols.

En una jornada rodona per a les regates, novament amb embat de component sud i una intensitat d'entre 8 i 10 nusos, els favorits principals varen navegar amb la calculadora a la mà i només hi va haver sorpreses en J-80 i en RI 2 amb la victòria de José María van der Ploeg i Gustavo Matínez Doreste, respectivament.

Conscient de l'avantatge, el Bribón optà per una regata conservadora, marcant el seu únic rival pel títol final, el Container d'Udo Schutz. Amb els dos minimaxis aprofitant el major rendiment de les eslores, el TP 52, que patroneja Gonzalo Araújo, evità riscs i navegà amb seguretat per fer el tercer lloc que havia de menester.

Tot just creuar la línia d'arribada, Josep Cusí felicità els seus tripulants i tancà així els 38 anys d'història de la saga Bribón amb un triomf a Palma que se li resistia des de feia onze anys. La plata fou per al Container i el bronze, per al Shockwave, vencedor de les dues mànegues d'ahir. L'Hispano, de Felip de Borbó, i l'Aifos de l'armada, amb la seva germana Cristina a la canya, foren cinquè i vuitè, respectivament.

En IRC 2, la remuntada de l'Emma per pressionar l'Earlybird quedà en no-res després de la primera prova, en què el Swan 45, de Hendrik Brandis, féu un tercer davant el sisè lloc del seu perseguidor. En la segona mànega es marcaren de manera fèrria i entraren finalment a meta un rere l'altre, de manera que l'Earlybird s'emportà el títol. El tercer lloc fou per a l'Speedy, de Bernard Xiberras.

Màxima emoció en J-80

Si hi havia alguna classe on encara es mantinia la màxima igualtat i emoció, aquesta era la J-80. El tres favorits començaren la jornada amb una diferència de dos punts, amb el Nextel Engineering, d'Ignacio Camino, com a líder provisional, empatat amb el Factorenergia - Great Sailing Quum, de José María van der Ploeg, i seguits pel Crocs, de Javier Aguado.

En la primera mànega els dos primers començaren a marcar-se de prop, però en les primeres virades Camino es decantà per la dreta del camp de regates i s'hi deixà el títol. Amb un marge de sis punts, Van der Ploeg no va arriscar en la darrera prova, acabà quart i aixecà el seu segon títol a Palma després de l'aconseguit el 2007. La punxada del Nextel fou tan greu que fins i tot cediíla segona posició en benefici del Crocs.

En Melges 32, l'Argo
es va convertir en el primer vaixell nord-americà a vèncer la Copa del Rei i superà finalment el Samba pa ti i el Torpyone. L'Hotelplan - Spirit of Nerina, d'Andrea Ferrari, simposà l'X on the Beach, d'Ingo Dietrich, en X-35, mentre que en RI 1 el Rats on Fire, de Rafel Carbonell, no va donar opcions.

Qui va punxar de manera inesperada en aquesta darrera jornada va ser el Movistar, de Pedro Campos, qui haurà d'esperar per aixecar el seu sisè títol després de cedir la primera plaça al Power Plate, de Gustavo Martínez.