El BMW M5 s'estrena amb el propòsit de continuar la tradició establerta pels antecessors i per redefinir un cop més les vivències que es poden experimentar als comandaments d'un cotxe d'altes prestacions de quatre portes. El BMW M5 de la cinquena generació desperta passions gràcies a l'interessant concepte, a l'avançada tecnologia i a les grans qualitats dinàmiques, combinades amb les propietats característiques d'una berlina selecta pertanyent al segment automobilístic superior. El disseny de la carrosseria expressa fidelment les inconfusibles característiques del nou BMW M5.
Les dinàmiques proporcions i la imatge de fina elegància i superioritat de la berlina de la sèrie 5 de BMW es completen mitjançant trets de disseny específics d'M. La forma del faldó davanter mostra clarament la gran potència que té el nou motor V8. Els nervis del capó convergeixen en la graella ovoide doble, proveïda de les varetes negres usuals en els automòbils M.
El BMW M5 està proveït d'un motor V8 d'altes revolucions amb tecnologia M TwinPower Turbo composta d'una unitat Twin Scroll Twin Turbo, un col·lector de fuita que atén les dues bancades, sistema d'injecció directa de benzina High Precision Injection i un de regulació variable de les vàlvules Valvetronic.
La potència màxima és de 412 kW/560 CV entre 6.000 i 7.000 rpm i el parell màxim és de 680 Nm, disponible entre 1.500 i 5.750 voltes. Gràcies a l'espontani lliurament de la potència i a la gran capacitat constant d'acceleració, el nou BMW M5 és capaç d'aturar el crono en 4,4 segons en accelerar de 0 a 100 km/h (0 - 200 km/h: 13,0 segons).
Segons el cicle de proves UE, el consum mitjà és de 9,9 litres als 100 quilòmetres (emissions de CO2: 232 g/km). Tot i que el nou BMW M5 és un 10% més potent i té un parell màxim d'un 30% superior al model anterior, consumeix més d'un 30 per cent menys.
L'evident optimització de la relació entre les altes prestacions d'un model M i el consum s'explica pel grau d'eficiència extraordinàriament alt del nou propulsor V8 i per l'aplicació de nombroses solucions corresponents a l'estratègia de desenvolupament EfficientDynamics, com la funció Auto Start/Stop combinada amb una caixa del canvi M de set marxes de doble embragatge i Drivelogic.
El xassís inclou amortidors regulats electrònicament, direcció Servotronic específica d'M, sistema de regulació de l'estabilitat amb manera M Dynamic i e frens d'alt rendiment de material compost. També la configuració de l'habitacle, el sistema de comandaments i els equipaments innovadors contribueixen a la sensació tan especial d'estar als comandaments d'un BMW M.
Els seients esportius, el volant M, el tauler d'instruments i la consola central de disseny específic d'M confereixen al lloc de comandament del conductor un estil que és propi dels cotxes esportius.
Per primer cop es disposa de tres tecles M Drive per activar el reglatge òptim segons la situació. Els materials d'alta qualitat i d'acurat acabat, la gran espaiositat de l'habitacle i l'equipament de sèrie molt complet redunden en l'ambient modern i luxós dels models de la sèrie 5 de BMW.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.