L'Argo es va fer fort en el lideratge de la classe Melges 32. | P.Bota

TW
0

El Transpac52 Bribón (RCN Barcelona), comandat pel gallec Gonzalo Araújo (IRC-A), va arribar a l'equador de la XXX Copa del Rei dominant totalment en la seva classe, l'IRC-A, i, després de sumar un primer i un segon lloc en les dues mànegues disputades ahir, supera ja en onze punts el segon classificat, el Container alemany.
La jornada, marcada per l'embat suau d'uns 10 nusos (18 Km/h), va constar d'un recorregut costaner de 28,1 milles nàutiques (54 Km) per la badia de Palma, dividit en dues mànegues puntuables de 14,3 i 13,8 milles nàutiques per a les dues divisions IRC i RI.

En IRC-A, el Bribón va realitzar un recorregut impecable i fou el millor dels TP52, tant en temps real com en compensat, tot superant en tots dues mànegues el Gladiator, de Tony Langley, per 2:05 en la primera i per 6:35 en la segona. Aquest domini i un quart i cinquè llocs per al Container, de l'alemany Markus Wieser, fan que l'avantatge del vaixell espanyol sigui ja molt considerable i es llanci cap a la seva sisena Copa del Rei, un títol que no aconsegueix des de l'any 2000. En les divisions RI (Rating Internacional) s'accentuà el domini del Swan45 Rats on Fire (CN Arenys), patronejat pel canari Rayco Tabares, en el grup RI-1, i del GS37 Movistar (RCN Sanxenxo), de Pedro Campos, en RI-2, després que ambdues unitats imposassin la seva llei en el recorregut costaner.

Domini estranger

Pel que fa als monotips, les coses es presenten més convulses, amb l'excepció de la classe Melges 32, en què l'Argo es va fer fort en el lideratge. En la classe J-80, les distàncies s'estrenyen. El Factorenergia-Great Sailing Quum, de José María van der Ploeg, es va situar a només dos punts del Nextel Engineering, d'Ignacio Camino, quan semblava que aquest tenia una bona renda en la seva classe. El domini estranger es va accentuar en la divisió Melges 32. L'Argo, de Cameron Appleton, s'emportà una de les mànegues del dia i tancà la jornada amb un cinquè lloc, que li serví per ampliar fins als set punts l'avantatge amb el segon, que ara és el Fantastica, de Niccola Celon.

Els vaixells italians també s'apoderaren del podi en la classe X-35. L'Hotelplan demostrà que el lideratge que assolí dimarts no va ser cosa d'un dia i, ahir, amb unes condicions de vent més homogènies, signà un primer i un segon lloc. El segueix Tixelio, de Carlo Brenco, que va guanyar la segona prova de dimecres, empatat a punts amb el tercer, l'Ave Maria, de Marco Balbo.