TW
0

L'escuderia Red Bull signà un nou doblet ahir dissabte en la sessió qualificatòria del Gran Premi de la Gran Bretanya, que es disputa el cap de setmana sobre el circuit de Silverstone. Tanmateix, aquesta vegada fou l'australià Mark Webber qui aconseguí la pole i l'alemany Sebastian Vettel serà qui partirà en segona posició, seguits de Fernando Alonso (Ferrari), que va fer el tercer millor temps.

L'asturià començarà la cursa al tercer lloc i, per tant, a la zona neta, de manera que en la sortida intentarà guanyar un mínim d'una posició en una pista en què, històricament, el pilot que arranca de la primera posició no sempre guanya. Alonso gaudirà de la presència del company d'escuderia, Felipe Massa, just darrere ell, atès que el brasiler completà una de les millors actuacions en una tanda de qualificació.

Les condicions canviants afavoriren Mark Webber en una sessió en la qual els pilots anglesos Jenson Button (McLaren) i Lewis Hamilton no lluïren com ho haurien d'haver fet. Button quedà en cinquè lloc i Hamilton en el desè. Tots dos es varen veure perjudicats per la modificació de darrera hora sobre el reglament dels difusors. Per la seva banda, JaumeAlgersuari finalitzà divuitè.

L'escàndol dels difusors bufats és, sens dubte, el gran tema del cap de setmana. Després de variar en l'últim moment el percentatge en què els equips els poden utilitzar, l'han canviat del 50 al 10%. La Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) estableix que per a l'actual Gran Premi anglès cal limitar-ne l'ocupació a l'índex esmentat, si bé el reglament n'exigeix un màxim del 20%.

Al mateix matí, abans de la sessió lliure del final, s'havia estimat que la limitació fos definitivament del 20% amb el màxim de revolucions al motor i del 10% quan aquestes no hi passin de 18.000. Tot això és en relació amb el gas que expulsin per l'escapaments amb l'accelerador aixecat, quan el cotxe passi pel revolt i en el moment just de la frenada. El problema sorgí quan els màxims responsables de Red Bull, Christian Horner (director de l'equip) i Adrian Newey (l'enginyer en cap), en assabentar-se de la decisió presa, acudiren al camió de la FIA per induir-la a canviar de parer, cosa a la qual es negà la resta d'equips.

Les condicions meteorològiques que reganaran avui al circuit són una incògnita, si bé s'espera que plogui intensament en alguns moments de la correguda, de manera que les sortides i entrades al taller per canviar els pneumàtics poden alterar el resultat de la graella inicial.