Ja es veu llum al final del túnel. Més de quatre anys després de la inauguració, la pista del velòdrom Palma Arena és més a prop que mai de rebre l'homologació per part de la Unió Ciclista Internacional (UCI) i, per tant, llum verda per organitzar-hi competicions oficials internacionals. Ahir dematí, el coordinador de pistes de la UCI, Gilles Peruzzi, visità la instal·lació per revisar i fer una primera avaluació de les feines de reforma que s'hi han duit a terme per corregir els greus defectes tècnics que n'impediren l'homologació.
El velòdrom del Palma Arena, que doblà el preu inicial i finalment costà 100 milions d'euros, fou inaugurat el març del 2007 i mesos després acollí la disputa dels campionats del món de ciclisme en pista. Aquesta competició es pogué dur a terme gràcies a una autorització especial de la UCI, però mesos després els tècnics d'aquest organisme decidiren no homologar oficialment aquesta instal·lació, perquè no complia els requisits exigits. Fou llavors quan les autoritats encarregaren a diferents especialistes, entre ells l'arquitecte nord-americà Dale Hugues, l'adaptació de la superfície a les exigències del màxim organisme ciclista internacional.
Amb les obres de reforma ja acabades, Peruzzi es desplaçà ahir a Palma per inspeccionar-les. Ho féu acompanyat en tot moment pel representant de la Federació Espanyola de Ciclisme, Norbey Andrade, i el director del Palma Arena, l'exciclista Joan Llaneras. Peruzzi inspeccionà pam per pam i amb detall la pista i tot just hi detectà petits defectes fàcilment solucionables. Així, l'informe inicial fou favorable a l'homologació de la pista. Això sí, perquè es faci efectiva, caldrà resoldre primer aquests defectes i presentar-ne la prova. Si tot va bé, ben aviat el Palma Arena tornarà a ser útil per organitzar-hi competicions ciclistes del més alt nivell, que al cap i a la fi en fou la principal raó de ser.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.