Honda CR-V | Mark Bramley

TW
0

El mercat SUV ha estat testimoni aquests darrers anys de l'arribada de nous vehicles que han suposat un revulsiu en el segment mitjà, que és el que més creix dins el SUV. En aquest segment, el CR-V hi ha tingut sempre un paper destacat. Ara bé, a més de les incorporacions tècniques, el nou Honda CR-V inclou millores estètiques i d'equipament diferenciadores.

A l'interior, destaquen els nous acabats dels panells i la tapisseria, entre altres detalls. Entre les avançades tecnologies que caracteritzen el CR-V, en podem remarcar l'exclusiu equipament en matèria de seguretat, que inclou el sistema de mitigació i prevenció d'impactes Collision Mitigation Brake System (CMBS) i el control de creuer adaptatiu Adaptive Cruise Control (ACC), en les versions Innova.

Amb un disseny exterior encara més sofisticat, el CR-V disposa d'un capó davanter renovat, nous para-xocs davanter i posterior, una nova graella i llantes d'alumini de 17" i 18" (segons la version). Les xifres de potència del motor de benzina de 2.0 litres són 150 CV a 6.200 rpm, mentre que el parell motor és de 192 Nm a 4.200 rpm. L'eficiència del motor i l'aerodinàmica millorada del vehicle hi signifiquen més economia de combustible, amb valors en circuit mixt de 8,2 l/100km. L'acceleració de 0 a 100km/h és de 10,2 segons.

El motor de benzina 2.0 litres SOHC i-VTEC de 1.997 cc del CR-V es beneficia de la més avançada tecnologia VTEC i del coneixement i experiència en sistemes de control d'Honda, a més de la introducció d'altres innovacions per millorar-ne el comportament mediambiental. Així, en situacions de conducció poc exigents, la combinació del tancament endarrerit de la vàlvula d'admissió amb l'obertura total de la vàlvula de papallona redueix considerablement les pèrdues de bombament i, en conseqüència, el consum de combustible.

El CR-V de benzina amb motor 2.0 litres és disponible amb una transmissió manual de 6 marxes que es beneficia de canvis de velocitat precisos gràcies a l'ús del sincronitzador de múltiples cons. El sistema de manteniment d'estabilitat i tracció VSA (Vehicle Stability Assist) s'ha dissenyat per ajudar el conductor a mantenir el control en els revolts, l'acceleració i les maniobres sobtades mitjançant l'aplicació de la força de frenada a la roda davantera dreta o esquerra, segons sigui necessari, i el control dels sistemes d'acceleració i d'encesa.

El programari de control s'ha revisat per complementar el mecanisme de tracció de les quatre rodes. El CR-V incorpora una sèrie de canvis que en potencien l'atractiu i pràctic interior. La nova tonalitat dels panells de dins i les insercions decoratives, combinats amb el color de la tapisseria dels seients, les estoretes i els tiradors de les portes, donen un nou aire al confortable habitacle del CR-V. A més, s'han incorporat embellidors metàl·lics a les taloneres de les portes i del maleter (segons la versió).
L'acabat Comfort, que és el d'entrada a la gamma, disposa d'un equipament prou complet que comprèn llantes d'aliatge de 17", fars davanters antiboira, aire condicionat, ordinador de viatge amb pantalla multiinformació, indicador lluminós de canvi de marxes (vinculat a transmissions manuals), alerta de pressió pneumàtics, ràdio i CD amb lector MP3/WMA, etcètera.