TW
2

El tennista manacorí Rafel Nadal tindrà un quadre complicat en l'Obert d'Austràlia, si vol conquerir el quart Grand Slam consecutiu i emular la gesta del mític Rod Laver, el darrer jugador que va encadenar els quatre 'grans' de manera seguida l'any 1969. El número 1 del món debutarà davant el brasiler Marcos Daniel i podria enfrontar-se en segona ronda a l'espanyol Daniel Gimeno-Traver i, ja en tercer, l'esperaria un compromís força més dur contra Feliciano López o el 'canoner' australià John Isner.

En uns hipotètics vuitens de final, podria creuar-se amb el croat Marin Cilic, semifinalista l'any passat, o amb el txec Radek Stepanek; i en quarts, amb David Ferrer o l'argentí David Nalbandián, ambdós finalistes a Auckland.
A més, en semifinals l'esperarien l'escocès Andy Murray, finalista l'edició anterior, o el suec Robin Soderling, el seu botxí a Roland Garros 2009, però a qui va doblegar en la final del curs passat. El suís Roger Federer i el serbi Novak Djokovic només s'hi enfrontarien en una suposada final.

D'altra banda, Federer, número dos del món, començarà la seva etapa a Melbourne Park davant l'eslovac Lukas Lacko i tindrà un quadre més senzill, amb un hipotètic encreuament amb el català Albert Montañés, que el va derrotar a Estoril 2010, en tercera ronda. Djokovic, per part seva, iniciarà el seu concurs contra el català Marcel Granollers.