TW
0

El fitxatge de Michael Laudrup com a entrenador del Reial Mallorca podria ser la primera incorporació al nou projecte de Llorenç Serra Ferrer i el grup inversor que encapçala, després que dilluns el pobler anunciàs públicament la seva intenció de fer efectiva l'opció de compra sobre les accions de Mateu Alemany.

Serra Ferrer sembla haver convençut l'exfutbolista de Barcelona i Reial Madrid perquè la pròxima temporada agafi les regnes del primer equip mallorquinista. Això sí, falta per resoldre un 'petit' detall: arribar a un acord sobre el salari que percebrà el danès per la feina. La delicada situació econòmica del Reial Mallorca, immers en plena fase inicial del concurs voluntari de creditors, i el prestigi internacional de Laudrup dificulten força l'operació. Això no obstant, hi ha una certa confiança a trobar una solució que deixi satisfetes totes les parts.

Feina a contra rellotge
En qualsevol cas, Serra Ferrer es veu obligat a treballar a contra rellotge i accelerar les negociacions i l'adopció d'una decisió, ja que la primera plantilla del Reial Mallorca es reincorporarà a la feina dilluns que ve, 5 de juliol, i seria recomanable que aquest dia la qüestió de l'entrenador estigués més que resolta. Si l'opció Laudrup no surt bé, caldrà posar en marxa el pla B i, sense perdre ni un minut, negociar amb el següent entrenador de la llista de candidats que el tècnic de sa Pobla -ara nou mànager general del club- té confeccionada.

Emperò la primera passa ja està feta. Serra Ferrer sopà dilluns vespre amb Michael Laudrup, que és a l'Illa des del cap de setmana passat, i li féu una exposició detallada del seu projecte esportiu, un dels pilars del qual és l'aposta clara pel planter de l'equip, perquè les categories inferiors del Reial Mallorca seran una de les principals fonts de la qual es nodrirà la primera plantilla vermella. Ambdues parts sortiren satisfetes d'aquesta reunió, però ara caldrà negociar el salari del danès amb el seu representant, el turc Bayram Tutumlu. S'espera una solució definitiva en les pròximes hores.

Michael Laudrup és considerat un dels millors futbolistes dels anys 80 i 90, en què defensà els colors d'equips com la Lazio, la Juventus, el Barcelona, el Reial Madrid i l'Ajax d'Amsterdam, on posà punt final a la seva carrera futbolística. Com a entrenador, Laudrup inicià la trajectòria l'any 2000 com a ajudant del seleccionador danès Morten Olsen. El 2002 es convertí en el tècnic de l'equip en el qual es formà com a futbolista, el Brondby, amb el qual conquerí una Lliga de Dinamarca i dues Copes en quatre temporades.

El curs 2007/08 tornà a aterrar a la Lliga espanyola per convertir-se en l'entrenador del Getafe. Laudrup conduí l'equip madrileny a la final de la Copa del Rei i als quarts de final de la UEFA. La campanya següent, Laudrup canvià de nou d'aires i fitxà per l'Spartak de Moscou, però els mals resultats de l'equip el condemnaren i no pogué acabar el contracte. Ara és el Mallorca qui toca a la seva porta. Vindrà?