Jorge Lorenzo celebra amb ràbia la victòria aconseguida a Jerez. | J. Socies - José Manuel Vidal. Efe

TW
0

El mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) va "robar" literalment la victòria al català Dani Pedrosa (Honda RC 212 V) en una darrera volta espectacular del Gran Premi d'Espanya de Moto GP, que es va disputar al circuit de Jerez de la Frontera. Amb l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) com a autèntic espectador de luxe de la lluita entre ambdós espanyols, Lorenzo va culminar una remuntada que el va conduir a intentar superar per primera vegada i quan faltaven dues voltes per a final Pedrosa. Tanmateix, aquest va saber tancar a la perfecció totes les portes al rival i s'arribant a tocar en el revolt d'entrada a meta.

Pedrosa va aguantar com va poder el contrincant, però aquest va tornar a intentar-ho a Dry Sack, el mateix revolt en el qual nou pilots van caure en la crusa de Moto 2. Això no obstant, aquesta vegada el costat bo va ser el de Lorenzo i així va aconseguir la primera plaça. A partir de llavor, d'allà a la meta el seu únic objectiu fou tancar bé totes les portes. Aquesta victòria representa per a Jorge Lorenzo col·locar-se, a més, líder del mundial de Moto GP amb 45 punts, quatre més que Valentino Rossi i amb 16 sobre Pedrosa, que és tercer.

Gran sortida de Pedrosa

Una vegada més Dani Pedrosa va saber fer valer l'especial habilitat a les sortides per situar-se primer des del mateix moment en què es va apagar el semàfor i a la seva estela es van posar tots els favorits, amb l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) com el més destacat. L'australià Casey Stoner (Ducati Desmosedici GP10), que no acostuma prodigar-se amb bons resultat al circuit de Jerez, no va faltar a l'estadística personal i, si bé va sortir en cinquena posició, es va veure fins i tot superat pel seu company d'equip, el nord-americà Nicky Hayden, i va acabar lluitant tota la correguda per la cinquena plaça amb l'italià Andrea Dovizioso (Honda RC 212 V).

Després de Pedrosa i Rossi, es va col·locar en primera instància Nicky Hayden, per davant de Jorge Lorenzo, però, mentre que Pedrosa i Rossi s'escapaven, Lorenzo va tardar algunes voltes a poder doblegar el nord-americà.
Llavors Pedrosa ja havia obert un forat important i Rossi es va consolidar en un segon lloc, que donava per bo. Malgrat tot, Jorge Lorenzo, des d'enrere, va començar a remuntar i va retallar diferències respecte dels pilots que el precedien.

Amb un ritme ferm, Dani Pedrosa es va mantenir al capdavant de la prova, mentre que Rossi no va poder fer res per conservar la segona que tenia d'avantatge sobre el seu company d'equip, que en la vint-i-dosena volta el va agafar i el va superar sense gaire miraments. A partir d'aquest moment, l'avantatge de Pedrosa sobre Lorenzo era de dos segons i quedaven cinc voltes per disputar-se, però un gir després el pilot de Yamaha li havia restat cinc dècimes de segon al d'Honda. Una volta després, a la vint-i-quatrena, l'avantatge de Pedrosa era d'un segon i Lorenzo ja tenia el rival en el punt de mira, mentre que ni el mateix Rossi no va poder seguir el ritme imposat en aquestes darreres voltes pel seu company d'equip. Lorenzo culminà la remuntada en la darrera volta i creuà la meta primer, per davant de Pedrosa i de Rossi.