TW
0

Fernando Alonso va tenir un discret paper en la jornada d'entrenaments lliures del Gran Premi de Bahrain. L'asturià hi marcà el novè millor temps.

El domini va ser per als MacLaren i els Mercedes. Nico Rosberg (Mercedes) fou l'encarregat d'aconseguir la millor marca. La volta més òptima la va realitzar a 1:55.409, que el va deixar quatre dècimes per davant el britànic Lewis Hamilton (McLaren) i cinc respecte de l'alemany Michael Schumacher (Mercedes).

Alonso quedà a un segon i set dècimes de Rosberg, i De la Rosa fou desè, a un segon i vuit dècimes. El tercer pilot de l'Estat espanyol, Jaume Alguersuari (Toto Rosso), fou dessetè, a més de quatre segons.

La sessió va ser històrica per a l'Hispania Racing, ja que Bruno Senna va completar la primera volta cronometrada de l'equip. El pilot brasiler va realitzar desset voltes i va finalitzar a més d'11 segons de Rosberg, tot demostrant que a l'escuderia espanyola encara li queda molta de feina per endavant.

A Ferrari varen dedicar el dia d'ahir a provar per a la cursa i a comprovar si s'ha resolt l'històric problema d'encalentir bé les rodes abans de fer una sola volta llançada.

Avui mateix es realitzarà la tercera i darrera sessió d'entrenaments lliures. Després començarà la sessió classificatòria, que establirà la formació de sortida de la cursa de demà i que allunyarà qualsevol dubte sobre la competitivitat dels diversos cotxes quan tots vagin en les mateixes condicions, amb la benzina mínima per fer una volta llançada.

El nou Ferrari

Els dissenyadors de l'equip italià han invertit grans esforços en l'aerodinàmica de l'F10. Però el secret millor guardat ha estat el nou difusor doble, que ha obligat a ampliar les dimensions del cotxe, 10 o 15 centímetres més llarg que el de l'any passat i també més ampli.

Fernando Alonso ha simplificat el volant del cotxe al seu gust i n'ha llevat botons. L'asturià tindrà també els pedals inclinats així com li agrada i haurà de triar entre tres seients diferents.

La part davantera de l'F10 és més alta i angulosa, mentre que les rodes davanteres són més estretes. Els pneumàtics tindran components més durs per suportar els 100 quilos extra de benzina a l'inici de les corregudes.

El dipòsit de benzina és entre 100 i 120 quilos més gran, fet que ha forçat a redissenyar-ne tant les suspensions com els frens.