L'equip espanyol de la Copa Davis, guanyador de la competició en les dues darreres edicions, inicia avui a Logronyo el camí cap a la cinquena Enciamera en l'enfrontament de primera ronda, que l'enfrontarà amb Suïssa, un duel marcat per les baixes, ja que Rafel Nadal i Roger Federer s'absentaran d'un xoc amb doble favoritisme per a Espanya: per jugar a casa i per fer-ho a terra batuda. Després de cent anys sense aixecar l'Enciamera, Espanya ho ha aconseguit quatre vegades en la darrera dècada, les dues últimes el 2008 i 2009. Al comandament d'Albert Costa, l'equip vol mantenir aquest curs el seu idil·li amb l'èxit en la Davis i, de passada, convertir-se en el primer país que guanya la competició tres anys seguits des que es va introduir l'actual format, el 1972.
La primera de les quatre passes que ha de fer per assolir aquesta fita passa per eliminar Suïssa a la plaça de toros de la Ribera de Logronyo. Per superar aquest escull inicial, Costa s'ha vist obligat a emprar l'ampli "fons d'armari" que atresora el tennis espanyol davant de les baixes de Rafel Nadal, Fernando Verdasco, Feliciano López i Juan Carlos Ferrero. "La Davis no la guanyen només quatre jugadors", va recordar el capità en terres de la Rioja. D'aquesta manera, la responsabilitat del número 1 recau sobre David Ferrer, que es va reconciliar amb la Davis en la final passada, quan va protagonitzar una remuntada èpica davant Radek Stepanek en el segon punt que va encarrilar la quarta Enciamera. Avui disputarà el segon punt davant Chiudinelli. Arriba en bona forma després de guanyar recentment la final d'Acapulco i perdre la de Buenos Aires, ambdues a terra batuda i davant el seu amic Ferrero.
En el seu costat, Nicolás Almagro, que ha jugat i vençut els seus dos partits a Copa Davis al Perú, serà l'altra basa espanyola en els partits individuals. El murcià hi ha estat inclòs a darrer hora per la lesió de Juan Carlos Ferrero, però disposa de la confiança de Costa i obrirà avui l'eliminatòria davant Wawrinka (13.00 hores). Amb la seva lesió de canell ja superada, el murcià desitja agradar.
Per al punt de dobles i davant de l'absència de la parella consolidada els darrers temps Verdasco-Feliciano, Costa haurà de fer debutar el duet format per Robredo i Marcel Granollers, que ja saben els que és guanyar un torneig ATP junts, l'any passat a Costa do Sauipe (El Brasil). La incertesa del seu debut conjunt a Copa Davis es compensa amb el seu bon historial com a doblistes en el circuit, ja que sumen vuit títols en aquesta modalitat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.