Dudú Aouate i José Nunes són dos noms sinònims de seguretat. El porter i el central s'han convertit en peces indispensables en l'esquema defensiu de Gregorio Manzano, que a l'Ono Estadi s'ha revelat com un sistema de la màxima solvència. El Mallorca és, amb l'Sporting de Gijón, l'equip menys golejat al seu feu, amb únicament dos gols encaixats per davant dels dos grans de la competició, Barça i Madrid. Getafe i Almeria han estat els dos únics conjunts que han aconseguit fer un petit crui al sòlid mur vermell de l'Ono Estadi, on l'equip va camí d'igualar la millor ratxa de victòries de la seva història, amb set.
José Nunes és la peça clau de l'entramat defensiu. El portuguès, en la cinquena temporada a l'Illa, és el líder de la defensa vermella i ha disputat tots els minuts, amb l'excepció del partit d'anada dels setzens de final de la Copa del Rei a Valladolid. Comanda, corregeix, va al tall i fins i tot marca gols. Aquesta temporada n'ha fet dos, un davant el Valladolid i l'altre al Camp Nou. El capità vermell s'ha sabut guanyar el respecte de companys i rivals demostrant la seva capacitat de lideratge en el terreny de joc. L'actuació del porter israelià en el partit contra l'Almeria és una mostra de la confiança que ha adquirit sota els pals de l'Ono Estadi.
Aouate va acabar per treure de polleguera els davanters del conjunt dirigit per Hugo Sánchez amb les seves intervencions, les quals salvaren el Mallorca d'una derrota segura. I és que Aouate només s'ha perdut quaranta-cinc minuts del campionat. Un esquinç al turmell esquerre li impediren acabar el partit de la quarta jornada davant el Sevilla al Sánchez Pizjuán. En la resta de compromisos a Palma, l'israelià s'ha mostrat com una garantia a la porteria. Dóna confiança als companys, un dels actius més cercats.
Assignatures pendents
Malgrat la bona ratxa que l'equip té a casa, amb sis victòries consecutives (a una d'igualar la ratxa de set de la temporada 2006/07, la millor de la història), encara no ha aconseguit sumar de tres en tres lluny de l'Illa.
En els cinc compromisos que ha disputat fora de l'Ono, ha acumulat dos empats i tres derrotes. En aquests cinc duels, l'equip ha encaixat 12 gols i s'ha convertit en el quart més golejat lluny del seu feu. Aquesta dada convida a la reflexió, ja que la solidesa defensiva brilla per la seva absència. Amb l'excepció dels empats al Madrigal i al Vicente Calderón, ha sortit golejat del Molinón i del Camp Nou, amb quatre dianes dins el sac, més les dues que va rebre contra el Sevilla. Amb mitja permanència dins la butxaca després de sumar 20 punts, si el conjunt de Manzano aconsegueix augmentar les prestacions a domicili, es pot començar a somiar en alguna més que la simple permanència a Primera Divisió.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.