El mallorquí patí més del compte davant el nord-americà Blake. Nir Elias. Reuters | NIR ELIAS
El tennista mallorquí Rafel Nadal es va classificar per als vuitens de final a Xangai, penúltim Màsters 1.000 de l'any, igual que Tommy Robredo i Feliciano López, en una jornada en què s'acomiadaren David Ferrer, Fernando Verdasco i Nicolás Almagro. El número 2 del món va continuar evidenciant que encara li queden aspectes per millorar en el joc, malgrat que va començar el duel contra Blake com un cicló. Tanmateix, el nord-americà el va estrènyer i el va obligar a jugar tres mànegues (6-2, 7-6 (4) i 6-4) per segellar la classificació per a la ronda següent. El manacorí va estar impecable en la primera part, eficaç amb la dreta i movent el de Nova York de costat a costat de la pista.
Un començament devastador, amb un trencament en el tercer joc, li va permetre posar contra les cordes Blake amb un 3-1 en l'electrònic. Després d'apuntar-se amb comoditat la primera mànega (6-2), Nadal estava disposat a repetir el guió en la segona i, de fet, la va iniciar duent les regnes amb un trencament en el cinquè joc (3-2). Tanmateix, l'americà l'hi va tornar de manera immediata (3-3). El tetracampió de Roland Garros no va saber com desfer l'empat i es va veure a prop d'un tie-break en el qual va anar sempre a remolc. Així, Blake va arribar a tenir fins a quatre pilotes de set i, encara que Nadal en va salvar dues, no va poder evitar la disputa d'un tercer parcial.
En la mànega definitiva, Nadal va aconseguir el control del duel amb un tie-break en el sisè joc, però els seus propis errors varen permetre a Blake replicar-ho immediatament (4-3). Per això mateix, Nadal va necessitar un nou trencament per endur-se el partit a la restada. Ara, Rafel Nadal s'enfrontarà amb Tommy Robredo, que mai no ha guanyat el mallorquí (4-0) i que ve d'imposar-se per 4-6, 7-6 (10) i a 6-4 a l'alemany Florian Mayer.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.