TW
0

Aquest cap de setmana comença el camí cap al Gran Premi. La 39a edició del critèrium dels Dos Anys atorgarà la primera plaça per a la gran clàssica del trot illenc, fet que augmenta la transcendència d'una correguda en la qual dues egües acaparen els protagonisme. Tania di Rosa Z i Terra de Llevant parteixen com les grans favorites per obtenir la victòria sobre els 1.600 metres. Amb 18.000 euros en premis, la cursa es presenta com un gran duel entre la deixebla de Toni Roca i la de Toni Frontera. Un fet que surt de la normalitat, perquè en aquestes edats els mascles solen ser més potents que les femelles. En les onze darreres edicions, només una egua, Lulu de Font el 2004, ha aconseguit emportar-se la victòria.

El producte de la Penya Tania arriba a la cita gairebé un mes després de la darrera aparició. El 19 de setembre passat va aconseguir un segon lloc al municipal de Manacor en el premi IEHM. Està per veure la resposta que donarà l'egua a les regnes de Toni Roca. Tania di Rosa Z, en canvi, no va participar en el premi Jarko de fa dues setmanes a Son Pardo, en el qual Terra de Llevant va presentar la seva candidatura a la victòria en el critèrium.
Amb Toni Frontera de menador, el producte nascut a Menorca i criat a Capdepera es va imposar amb comoditat el 27 de setembre passat a la pista palmesana amb un temps d'1,19,1 sobre els 2.100 metres. En la recta final, Terra de Llevant va demostrar la potència que té per rematar les corregudes.

Treboli Spa i Trebol es presenten com dos dels cavalls disposats a discutir el domini de les egües en aquest critèrium. El producte de la quadra Son Pere Andreu hi arriba després d'obtenir una gran victòria la setmana passada a Son Pardo (1,20,1), resultat que situa el deixeble de Joan Antoni Riera amb opcions. Per la seva banda, el menorquí Trebol, dirigit per Biel Pou, es presenta amb una trajectòria immaculada a l'hipòdrom de Ciutadella. S'ha imposat en les cinc darreres corregudes en les quals ha participat, de manera que ara s'ha de veure com respon dins la pista palmesana. Finalment, cal destacar, juntament amb el company de quadra de Treboli Spa, Tremendo Spa, Tequila Garbo. L'exemplar menat per Onofre Puigserver pot ser la sorpresa de la diada.