Lorenzo estava molt content al podi d'Indianapolis. | TANNEN MAURY

TW
0

El mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) va tornar a guanyar en imposar-se en el Gran Premi d'Indianapolis de MotoGP, que es va disputar en el circuit del mateix nom i en el qual el líder del mundial, l'italià Valentino Rossi (Yamaha), va caure, amb el fet que veié reduït el seu avantatge. Pedrosa, que va trencar la ratxa de millors temps d'entrenaments que fins ara havien recollit els pilots de Yamaha en les darreres set cites del campionat del món, no va fallar a les expectatives i va realitzar una sortida impecable. Encara que el pilot d'Honda va sortir com un llamp, els seus rivals, que sabien que seria així, no van tardar a col·locar-se al seu rebuf en tan sols un parell de frenades, ja que tant l'italià Valentino Rossi com Jorge Lorenzo no es podien permetre que el seu rival s'escapàs des de bon començament. Toni Elías (Honda), que no va tenir uns bons entrenaments i va sortir en posicions bastant endarrerides, es va trobar amb una petita melé a final de la recta que el va treure fora de la pista al costat del també català i debutant a la categoria Aleix Espargaró (Ducati).

Per davant, Dani Pedrosa va intentar estirar amb força per obrir un forat sense mirar enrere en cap moment, però en aquestes voltes inicials no es van produir diferències preocupants en el trio capdavanter. Tanmateix, allò que habitualment no sol protagonitzar en cursa el pilot d'Honda, una caiguda, va tenir lloc en el tercer gir, quan era líder i en perdre adherència al pneumàtic davanter, amb la qual cosa va deixar el camí lliure als dos pilots de Yamaha, Rossi i Lorenzo, que llavors ja gaudien d'un avantatge més que contundent sobre els seus immediats perseguidors. Aquests, els perseguidors, eren els nord-americans Colin Edwards (Yamaha) i Nicky Hayden (Ducati), per a qui un pòdium "a casa" podia representar un resultat excel·lent, però també pels que pugnaven, com el de San Marino Alex de Angelis (Honda) i l'italià Andrea Dovizioso (Honda).

Les ànsies de victòria de Jorge Lorenzo el van fer avançar Rossi en la recta de meta quan es complia la vuitena volta i amb això intentava un canvi de ritme que deixàs enrere el vuit vegades campió del món, qui, com Pedrosa, es va posar nerviós i va cometre un error en forma de caiguda una volta després, fet que va deixar sol Lorenzo al capdavant de la prova. Rossi, com anteriorment Pedrosa, va tornar a la pista per recuperar tants de punts com li fos possible davant un Lorenzo que amb la seva victòria podia recuperar de cop pràcticament 25 punts en la seva lluita personal pel títol mundial. La Yamaha de l'italià havia resultat seriosament danyada i la retirada es va fer obligatòria un parell de voltes després. El mallorquí no va desaprofitar l'oportunitat d'or que tenia al davant i va aconseguir la victòria. Així, Lorenzo va retallar 25 punts a Rossi i va retornar vida al Mundial.

Jorge Lorenzo: "Abans era impossible lluitar amb Rossi pel títol mundial i ara és molt difícil"

El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) va afirmar després de guanyar el Gran Premi d'Indianapolis (als Estats Units), en el qual van caure tant Valentino Rossi (Yamaha) com Dani Pedrosa (Honda), que "abans d'aquesta prova el campionat mundial era impossible, però ja no ho és. Ara tan sols és difícil". Lorenzo va assegurar que està "molt content per la victòria". "Quan tens una diferència tan gran és un dilema per al teu cap, encara que quan corrs no has de pensar gaire les coses. L'única cosa que he fet ha estat abaixar el ritme mig segon", apuntà en finalitzar la cursa en el mític traçat nord-americà.

Quant a la lluita pel títol mundial, el mallorquí va voler rebaixar l'eufòria perquè, segons ell, encara es troba lluny del seu company d'equip. "Ara mateix podríem arriscar una miqueta per guanyar una cursa, però cal fer-ho amb seny i amb paciència", va assenyalar. Respecte a aquesta prova, Lorenzo va comentar que és molt més bonic "lluitar per la victòria amb altres pilots, malgrat que m'he divertit molt sobre la moto ja que ha estat un Gran Premi molt bell des del punt de vista del pilot". A més, el mallorquí va criticar la qualitat del sòl del circuit. "Estic segur que no li donaran el premi al millor asfalt perquè hi ha un munt de sots. El circuit per fora és espectacular i grandiós, però la pista és bastant dolenta", va indicar amb referència a la mítica pista d'Indianapolis.

Simoncelli aconsegueix un clar triomf

L'italià Marco Simoncelli (Gilera) es va adjudicar una clara victòria en el GP d'Indianapolis de 250cc, en la qual l'espanyol Àlvaro Bautista (Aprilia) no va poder retallar diferències amb el japonès Hiroshi Aoyama (Honda), tot i el tercer lloc que aconseguí. Amb aquest triomf, Simoncelli s'ha apropat encara més als seus rivals en la lluita pel títol mundial, Aoyama i Bautista, que no pogueren fer res per evitar la victòria del vigent campió del món.
Bautista i Barberà foren protagonistes un altre cop en tornar a sortir malament. Ni Aoyama ni Simoncelli no quedaren enrere i aviat varen estar en condicions de lluitar per ser al capdavant.

Simoncelli va superar el sorprenent Jules Cluzel, que acabà en terra, i va passar a dominar la cursa. Bautista, gràcies al potencial de la seva Aprilia va poder acostar-se al capdavant de la cursa, on Simoncelli era líder i Aoyama el seguia de prop. Simoncelli no va fallar, tot i la pressió de Aoyama i Bautista, fet que va provocar que l'italià marcàs voltes ràpides consecutives que el llançaren directament cap a la victòria, amb Aoyama còmode a la segona posició i Bautista tercer, la qual cosa el va fer cedir diversos punts més respecte del japonès. Hèctor Barberà no va poder ser ni l'ombra del que habitualment és i només va finalitzar en la sisena posició. Héctor Faubel va acabar en el vuitè lloc, just per davant del de Castelló Àlex Debon.

Espargaró suma el seu primer triomf en el mundial

Pol Espargaró (Derbi) aconseguí la victòria més desitjada que fins ara se li havia negat en el vuitè de litre per davant d'uns rivals que no li posaren les coses gens fàcils fins a la baixada de la bandera de quadres. Entre aquests figuraven Nicolás Terol, vencedor l'any passat en aquest mateix escenari, i Julián Simón, el líder del mundial. El millor de la sortida va ser Terol, però després de la seva estela es varen situar el seu compatriota Pol Espargaró (Derbi), el britànic Bradley Smith (Aprilia) i Julián Simón (Aprilia), autor del temps més curt registrat en els entrenaments, que va sortir malament i es va veure embolicat enmig del pilot.

El ritme imposat per Terol va propiciar que en tan sols dues voltes es trencàs el grup principal i al capdavant hi varen quedar només sis pilots. Entre aquests hi havia quatre espanyols, Nicolás Terol, Pol Espargaró, Julián Simón i Efrén Vázquez, a més de Smith, l'italià Simone Corsi (Aprilia) i un altre grup que era una mica més enrere i que encapçalaven Joan Olivé (Derbi) i Marc Márquez (KTM). Quan faltaven dues voltes per al final, Espargaró veié la seva oportunitat i, com ja succeí l'any passat, la pluja li va negar la victòria. El barceloní de Derbi es va situar al capdavant de la cursa i començà a tancar els buits i a tirar molt fort per garantir-se el primer triomf en el campionat del món. Per darrere seu entraren en meta el britànic Smith i l'italià Corsi, els quals foren més ràpids que Terol i Simón en el darrer tram de correguda.