Vidal comparegué davant els mitjans de comunicació després del primer consell d'administració de l'era Martí Mingarro, acompanyat pel nou conseller delegat, Javier Martí Asensio. El president confirmà que s'havia efectuat el traspàs de poders i que, a primera hora, la junta universal d'accionistes havia aprovat els comptes de la temporada passada.
Emocionat davant el repte, Vidal afirmà que se sentia "profundament emocionat" de representar "l'equip de futbol d'aquesta illa, d'aquesta ciutat, que du el nom d'allò que més estimam tots, aquesta terra nostra, i jo en aquests moments no puc evitar sentir el que sent", explicà.
Vidal va agrair la confiança, "exagerada", dipositada en la seva persona per la família Martí Mingarro i assegurà que no hauria acceptat l'oferta si no els hagués units "una vinculació que va més enllà de l'àmbit profesional i que arriba al terreny personal". "Aquesta és la clau que explica l'oferta d'aquest càrrec i la meva aceptació", postil·là.
Sobre les seves funcions en el club, Vidal explicà que té molt clar quin serà el seu paper. "El meu càrrec és institucional: som un advocat que, en un moment de la seva carrera professional, ha vist que uns clients li demanen que, en l'exercici de les seves funcions, faci de president del Reial Mallorca i compleixi les funcions de misser respecte de la propietat, a més de les funcions de representació de la institució. Aquesta és la figura de Tomeu Vidal en aquest Mallorca". Tot i això, el nou president vermell va deixar clar que la seva influència pot arribar més enfora. "Dir les coses a cau d'orella és una de les meves comeses principals i em poden creure si els dic que és poc institucional i té molta d'influència", apuntà en referència al fet que ell serà l'home de confiança del conseller delegat.
Vidal agraí la feina duita a terme, "en unes circumstàncies molt complicades", per Mateu Alemany i per l'anterior consell d'administració, als membres del qual es proposà continuar en aquesta nova estapa, encara que només José María García i Miquel Vaquer hi seran presents.
Martí Asensio: "Em faria molta il·lusió jugar la UEFA"
El nou conseller delegat del Reial Mallorca, Javier Martí Asensio, confessà que la seva illusió és que el club illenc pugui disputar, a mitjan termini, la Copa de la UEFA i que per a aquesta temporada l'objectiu de l'entitat serà quedar un any més a Primera Divisió. Això sí, sense passar la penada d'altres campanyes.
Sobre la incorporació de nous fitxatges, afirmà que arribaran en "en un dia, dos o tres". El nou home fort del club no va voler avançar noms per tal de "no posar en perill cap incorporació" i també per no apujar-ne el preu. "Si podem estalviar doblers a l'hora de fitxar ho farem", i afegí que amb la plantilla que hi ha i els "tres o quatre reforços que vinguin hi haurà un equip per no haver de passar pena".
Amb vista al futur, Martí Asensio explicà que seguiran molts de jugadors "perquè l'any que ve disposem d'una plantilla tan potent com sigui possible". "Sé que hi ha feina per fer, que l'hem d'encertar en matèria esportiva i tenir precaució en l'econòmica. Si ho podem conjugar, en poc temps gaudirem de jugar la Copa de la UEFA. D'il·lusió i d'optimisme no me'n faltaran", sentencià.
"Lafuente no està en el projecte per falta de temps"
José María Lafuente va ser fins al darrer moment la primera opció dels nous propietaris del Mallorca, els germans Martí Mingarro, per asseure's a la poltrona del club vermell. El misser mallorquí no va acceptar les condicions oferides per la nova propietat, la qual el volia en un paper merament institucional, molt enfora del seu desig de tenir un poder de decisió real.
Segons les explicacions del nou president del club, Tomeu Vidal, la nova propietat del Mallorca ha fet feina per poder incloure Lafuente en el seu organigrama, però "la falta de temps" no ha fet possible arribar a un acord.
"La compra va ser divendres de la setmana passada, després d'un procés llarg. Ens hi posàrem diumenge amb l'objectiu de fer aquest acte de presentació com més aviat millor. Ha estat un espai de temps molt breu, li hem dedicat moltes hores", explicà el nou president.
"És veritat que amb Lafuente hi hem tingut relacions, contactes i canvis d'impressions i ens hem vist moltes vegades aquests dies. També és ver que es considerà que Lafuente formàs part d'aquest projecte, però no hi ha hagut temps perquè les negociacions cristal·litzassin", digué Vidal.
"Les persones, per conèixer-se, han de menester temps i nosaltres hem tingut un període de relació tan curt, que no ha bastat", sentencià.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
En Tomeu s'ha engreixat molt des de quan anava a San Cayetano. Del seu paper al Mallorca en dien 'home de palla'. De vegades em sembla que tota Mallortca és un immens decorat de cartó-pedra.
Aquest durà al Mallorca a Segona B.
I quan no hi ha estat en mans del PP?
El Mallorca en mans del PP.... Pobre Mallorqueta !!!!