TW
0

Ja ha arribat el dia D. Avui és una data marcada en vermell en el calendari del serial de la venda del Reial Mallorca. És el dia esperat per tothom perquè, en teoria, s'ha de fer efectiva l'opció de compra preferent que el president i màxim accionista de la Societat Anònima Esportiva balear, Mateu Alemany, pactà amb l'empresari de Tenerife establert a Madrid Carlos González el passat 17 de juliol. Ara bé, serà aquest l'últim capítol? Això no se sap. Mateu Alemany té la darrera paraula.

Quan semblava que tot estava dat i beneït perquè avui es dugués a terme el traspàs de poders, han sorgit complicacions a darrera hora que poden allargar o, fins i tot, fer perillar l'operació de venda del club.

El descobriment per part del propietari del Grup Ecco d'importants deutes que té pendents el Reial Mallorca i que s'han d'efectuar a curt termini -1 milió d'euros que cal pagar a Hisenda, 1,5 milions que s'han d'abonar a Cléber Santana i David Navarro perquè retirin la denúncia interposada contra el club per impagament i els quasi 2 milions d'euros que encara s'han d'entregar a l'Atlètic de Bilbao per Adúriz- ha provocat que Carlos González s'ho repensi, canviï d'estratègia i es negui ara a pagar al comptat els 5 milions d'euros pactats per adquirir les accions d'Alemany. Ara ho vol fer de manera fraccionada i durant els tres pròxims anys.

Notícies relacionades

Així les coses, l'advocat andritxol ha de donar avui una resposta a l'empresari madrileny -que té previst desplaçar-se a l'Illa- per acceptar o no les noves condicions imposades per aquest. Si la resposta d'Alemany és negativa, les negociacions es podrien trencar definitivament.

En qualsevol cas, els ‘imprevistos' que han sorgit els darrers dies en els comptes del Mallorca podrien obligar, igualment, a ajornar la data de la signatura de la compra del club per part de González, prevista per avui. Javier Jiménez, el seu home de màxima confiança, ja augurà divendres passat que en un cap de setmana seria molt difícil elaborar l'informe sobre els comptes del Mallorca sol·licitat pel seu cap per donar el vistiplau a la compra i que, per tant, la firma -si aquesta finalment es produeix- es podria ajornar uns dies.

Tanmateix, haurem d'esperar a veure què passa en les pròximes hores per tal de saber si hi ha fumata blanca.