El pilot de Brawn GP sumà la sisena victòria. | Jan Woitas

TW
0

Res no sembla poder aturar els Brawn GP. Jenson Button, flamant pilot d'aquesta escuderia, aconseguí ahir amb la victòria en el Gran Premi de Turquia, setena prova del Mundial, i quedà per davant Sebastian Vettel (Red Bull), que tot i haver sortit des de la pole acabà tercer. El pòdium el completà l'australià Mark Webber (Red Bull), mentre que Fernando Alonso (Renault) només pogué acabar en desè lloc al circuit d'Istanbul. Així, doncs, el britànic de BrawnGP sumà ahir la sisena victòria de la temporada i augmentà el domini en un Mundial que gairebé ja és a les seves mans, amb un avantatge de 26 punts respecte del seu company Barrichello, que acabà abandonant la prova.

Quant a la correguda, el sisè triomf de Button s'afermà quan aconseguí desbancar de la primera posició Vettel, que havia partit de la pole. L'alemany cometé un error en la primera volta de la cursa que va fer que fregàs la gespa de l'exterior de la pista, moment que aprofità Button per canviar el signe de la cursa, que liderà durant les 57 voltes restants. Per la seva banda, Alonso no va tenir un bon dia i per tercera vegada en aquesta campanya no va poder sumar cap punt. Va ser desè i sols va gaudir de bons moments durant una intensa primera volta. Va ser llavors que disputà amb Kimi Raikkonen una lluita en la qual els cotxes es tocaren. L'asturià sorprengué tothom, perquè va ser dels pocs pilots que sortiren amb pneumàtics tous des de la graella i, a més, no arribà a emprar el nou aleró que tenia previst estrenar a Turquia.

Quant a l'altre membre d'equip de Vettel, l'australià Webber, sortí des de la quarta posició i, ajudat pel seu company, va fer segon en una cursa en la qual va mantenir un ritme constant. Així, gràcies a aquesta regularitat aconseguí per segona vegada pujar al segon calaix del pòdium, que ha trepitjat tres cops aquesta temporada.
La nota amarga del dia va ser per a Rubens Barrichello que, tot i continuar segon de la general, sortí malparat de l'inici de la cursa i el seu BrawnGP quedà ancorat i es va veure superat per la majoria de pilots des del començament. A més, en la setena volta, una lluita amb Heiki Kovalainen (McLaren-Mercès), en la qual el KERS del finlandès va ser clau, portà el brasiler a fer una derrapada quan intentava sobrepassar la "bala de plata". Així, quedà relegat a la dissetena posició i hagué d'abandonar quan restaven poques voltes per al final de la cursa per problemes del monoplaça.

Per la seva banda, els dos pilots de Ferrari trobaren a faltar els bons resultats que han aconseguit en la història del circuit d'Istanbul i Felipe Massa, guanyador l'any passat, rodà en sisè lloc, mentre que Kimi Raikkonen -que té tres victòries en la seva carrera a Turquia- no puntuà i fou novè per davant Alonso. A més, dues resurreccions il·luminaren el traçat otomà. La primera va ser la dels Toyota, que rentaren la mala imatge mostrada a Mònaco, amb Jarno Trulli en el quart lloc i Glock, que aconseguí ser el darrer pilot que sumà punts, en el vuitè. L'altre ressorgiment va ser el de Robert Kúbica, que no tan sols pogué mantenir la desena posició de la sortida, sinó que completà una bona cursa i, amb una setena plaça, puntuà enguany per primera vegada.

Fernando Alonso: "Anant tan a poc a poc és impossible fer res"

L'asturià Fernando Alonso, pilot de l'equip Renault de Fórmula 1, mostrà insatisfacció amb el seu cotxe, perquè finalitzà la cursa en la desena posició i, per tercera vegada aquesta temporada, quedà sense puntuar. El pilot espanyol afirmà que l'estratègia sempre és mala de triar però que, en el cas del seu equip, les tàctiques no tenen importància quan es roda tan a poc a poc. Així, si carrega gaire el cotxe, se situa en les darreres posicions i no avança i, si porta el monoplaça buit, es veu avançat pels cotxes més potents de la graella. Alonso argumentà: "L'automòbil que usam és el mateix des de Barhain, de manera que qualsevol modificació hi serà benvinguda. El cotxe va de cada cop pitjor i és necessari que el millorem. S'hi ha de continuar insistint fins que no trobem que el rendiment augmenta".

Finalment, l'asturià declarà que treballarà de valent per intentar anar endavant, però que serà difícil mentre vagin tan a poc a poc.  D'altra banda, després del Gran Premi, el pilot de proves de McLaren-Mercedes, Pedro Martínez de la Rosa, declarà respecte del guanyador, Jenson Button: "Ha conduït d'una manera fantàstica, sense cometre errors i guardant els pneumàtics.". En tot cas, li agradaria veure el britànic menant sota pessió, perquè fins ara el pilot de Brawn GP ha estat líder en totes les seves victòries des de la sortida fins al final, amb grans avantatges. Finalment, i referint-se als problemes de l'equip, assegurà que "nosaltres introduïm en cada cursa entre 10 i 18 novetats, però tenim el problema que no hi ha correlació entre el que provam al túnel de vent i la realitat: com que no podem provar les peces a la pista, no sabem si el que portem als grans premis funcionarà".
El guanyador declarà que estava molt satisfet de la nova victòria i que ho agraïa a l'equip.