TW
0

Planificar (I)
Planificar la pròxima temporada en el Reial Mallorca és enguany especialment complicat. D’una banda, encara no s’ha certificat la permanència a Primera Divisió i, evidentment, res no seria igual si l’equip no continuàs en la màxima categoria del futbol espanyol. Tothom fa comptes que la permanència està ara encaminada, però... Hi ha un altre factor que contribueix a dificultar la planificació. Estic parlant –ja s’ho poden imaginar– de la incertesa sobre qui serà i en quines condicions el futur propietari del Reial Mallorca. I, clar, quines intencions tindrà. Ja els he explicat en més d’una ocasió que les possibilitats són moltes i ben diverses. Tot fa pensar que Alemany aconseguirà convèncer un grapat d’empresaris d’aquesta terra perquè inverteixin en el Reial Mallorca i que ell continuarà com a president, tot i que no pot descartar-se que fitxi per al nou Reial Madrid de Florentino Pérez.

Planificar (II)
Ara bé, em diuen des de la planta més noble de Son Moix que, tot i les dificultats, les línies bàsiques de la planificació per a la temporada que ve estan ja traçades. En aquest sentit, avui per avui, sembla que Alemany manté intacte la seva confiança amb el secretari tècnic –perdó, director esportiu– Nando Pons. Ara bé, Pons sembla que havia desenvolupat, quan Vicenç Grande encara ocupava la presidència, feines més pròpies d’un gerent, com la negociació d’algun contracte. Em donen per segur que Nando Pons mai més no negociarà cap tipus de contracte. Tranquils! No és perquè Alemany no se’n fiï. En qualsevol cas, la prioritat pel Reial Mallorca és aconseguir assegurar-se els serveis de Jurado per a la propera temporada.

El futbolista, cedit fins al trenta de juny, està encantat en el Reial Mallorca, però no és suficient. Així mateix, la secretaria tècnica del club pretén perllongar també l’estada de Cleber a l’equip, també cedit per l’Atlètic de Madrid. Si el conjunt madrileny manté l’interès mostrat mesos enrere amb el porter binissalemer, Miquel Àngel Moyà, seria molt més senzill que Jurado i Cléber continuassin en el Mallorca. Clar, i dins aquesta gran operació –una més amb l’Atlètic de Madrid, i ja són...– s’hi inclourien d’una o altra manera els 120.000 euros que el Mallorca deu ara als madrilenys pel fet que Jurado jugàs en la darrera jornada contra l’equip d’Abel.

Àrbitres (I)
Tomeu Riera Morro, president del Comitè Balear d’Àrbitres de Futbol, ha aconseguit posar pau entre el col·lectiu. Semblava impossible fa un anys, però amb paciència, molta feina i un competent grup de col·laboradors ho ha aconseguit. Per cert, em diuen que la crisi econòmica es nota, i molt, al Comitè d’Àrbitres. Hi ha més àrbitres que mai –és una forma de guanyar uns doblerets– i cada dia són més els immigrants que volen dirigir partits. Ah, també han tornat al comitè –asseguren que per vocació– molts àrbitres que ho havien deixat. És a dir, que la crisi és positiva per l’arbitratge balear. Idò.

Àrbitres (II)
Per cert, sabien vostès que els àrbitres balears Pere Sureda, Sebastià Ripoll i Iván González són de Segona B. I sabien que Àngel Rodado no xiula a la categoria de bronze del futbol espanyol perquè no ha passat les proves físiques? Bé, idò em diuen que Riera Morro fa feina –i molta– perquè Balears tingui la temporada que ve un àrbitre –com a mínim– de Segona Divisió A. Clar, aventurar l’ascens d’un balear no sembla gaire complicat, ja que avui per avui m’asseguren que som l’únic comitè que no té cap àrbitre a Primera o a Segona Divisió. En tot cas, ningú no regala res. Vull dir, que han d’anar ben preparats!