Els dos VO70 de l’equip Ericsson, el 3 (dirigit pel suec Anders Leander) i el 4 (al comandament del brasiler Torben Grael), lideren la primera etapa de la Volta al món amb escales, quan han passat les primeres 24 hores de navegació. Una sola milla separa l’Ericsson 3, format per una tripulació nòrdica en gairebé la seva totalitat, de l’Ericsson 4 de Grael, el gran favorit en aquesta edició. Ara, després de recórrer 280 milles (519 km) en les primeres 24 hores, es preparen per passar l’estret de Gibraltar i entrar a l’oceà Atlàntic.
A gairebé dues hores d’ells es troba el Green Drac del britànic Ian Walker amb els dos Telefónica just al darrere. El Telefónica Negro, dirigit per Fernando Echavárri, navega a una bona velocitat de creuer seguit pel seu bessó Azul, amb Bouwe Bekking i Iker Martinez al comandament.
El Telefónica Azul tingué un problema a primera hora del matí quan navegava al costat de l’Ericsson 4. Bekking explicà que "teníem un ritme molt bo, però de sobte escoltàrem un crac. Ens vàrem adonr que provenia del sistema de govern i que només podíem usar un timó. Abaixàrem l’espinàquer i vàrem reduir la velocitat durant 6 hores. Durant aquell temps, Pepe Ribes i Xabi Fernández varen treballar per tal de reparar-lo.
"Una opció era parar. No obstant això, amb el vent d’intensitat, fer-ho significaria sortir de la Mediterrània en condicions doloroses i llargues. Encara no sabem si ens aturarem i assumirem la penalització de 12 hores: sabem que el preu serà alt, ja que els de davant navegaran amb més pressió i s’escaparan", explicaren. De moment la decisió d’aturar, possiblement a Màlaga, no s’ha produït i el vaixell espanyol manté una bona velocitat de 9 nusos (16 km/h) amb vents de l’est d’uns 10 nusos (19 km/h). El Telefónica Azul té ara de termini fins a la seva arribada a Gibraltar per resoldre la possible reparació, que implicaria la sanció esmentada.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.