TW
0

El pilot asturià Fernando Alonso (Renault) va mantenir les bones sensacions de Singapur per firmar el segon millor temps en els entrenaments lliures del Gran Premi del Japó. Només va ser superat per l’alemany Timo Glock (Toyota), mentre que Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), que féu tercer, va deixar enrere els pilots de Ferrari en aquest contacte inicial.

Després de la seva victòria en la primera correguda nocturna de la història, Alonso arribava al Japó amb la necessitat de demostrar que l’evolució del seu Renault és real, també amb vista a la pròxima temporada, en la qual el seu futur sembla de cada vegada més lligat a l’escuderia francesa. Amb una cinquena posició i una segona en les respectives tandes, l’espanyol pareix confirmar el bon moment del seu monoplaça.

El millor temps del dia va correspondre a Glock, una alegria afegida per a la seva escuderia, Toyota, que corre a casa, com també Honda. Per darrere de l’alemany i l’asturià acabà Hamilton, que en el traçat japonès pot donar un cop definitiu en la lluita pel Mundial. Al seu estel va acabar precisament Felipe Massa, seguit de prop pel seu company d’equip, Kimi Raikonnen. Glock va firmar un registre d’1.18.383, però el bicampió del món va quedar molt a prop d’ell (1.18.426), a la qual cosa s’afegeix l’alegria moral de superar les escuderies més potents i Hamilton, que va quedar a 37 mil·lèsimes de l’asturià.

El temps va respectar els entrenaments (sol matinal i núvols vespertins), al contrari que la insistent pluja en el ciruit japonès de la temporada passada. Això va permetre aconseguir bons registres en els lliures, especialment en la segona tanda, una circumstància que no van aprofitar Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes), novè, ni Robert Kubica (BMW Sauber), onzè.

"L’objectiu és la tercera fila"

Fernando Alonso va manifestar després dels entrenaments d’ahir que avui, en la sessió de classificació, vol aconseguir el tercer o el quart lloc. "La tercera o la quarta fila és l’objectiu. Tal vegada les dues primeres, com dic sempre, estan adjudicades a Ferrari i a McLaren i ser a tercera fila, cinquè o sisè, seria una fantàstica posició. Això és el que intentarem i treballarem per aconseguir-ho", va comentar.

"Potser al matí tenia un pressentiment més bo", va assenyalar el pilot de Renault. "Vam fer algunes tandes llargues i no érem gaire lluny d’ells. Després, l’horabaixa, vam tenir alguns problemes i caiguérem molt baix, crec que érem catorzè i quinzè. Vaig tenir millors sensacions dematí que d’horabaixa, però després en la crono i en la cursa tot pot passar. Així i tot, tant de bo puguem estar tan a prop d’ells com sigui possible".

Sobre la igualtat en acabar la jornada d’ahir, amb desset participants en el mateix segon, Alonso va indicar: "Crec que a la correguda hi haurà mes diferències. Probablement equips que no són a dalt, divendres ho intentin, com feim nosaltres algunes vegades. D’altres que lluitaran per la pole s’han centrat més en la cursa i això iguala tot una mica".

"També per les característiques del circuit, que es resumeix en dos revolts, el 5 i el 6, els tres del final i una recta. Les diferències que hi pot haver entre un cotxe i un altre o entre un pilot i un altre aquí són menors. A Singapur hi havia 24 revolts, a Spa 26 o 27 i aquí en tenim sis o set. És normal que estiguem tots a un mateix segon", va afegir.

Respecte de l’evolució del cotxe, va dir que "al començament de la temporada era un vehicle molt nerviós, molt difícil de conduir. Es veia sense anar mes lluny en la càmera de televisió del cotxe, amb problemes de tracció, d’estabilitat en frenada i ara li falten aquestes quatre o sis dècimes, depenent dels circuits, per lluitar per pòdiums i per ser a dalt. A part d’això, res més", explicà el pilot asturià de Renault.