TW
0

L’italià Valentino Rossi (Yamaha) afirmà no fa gaire dies que a Donington Park volia recuperar el pòdium que se li va escapar l’any passat en el circuit britànic, mentre que el català Dani Pedrosa (Honda) segurament cerca no baixar del lloc més alt d’aquest, plaça que ocupà en la darrera cita mundialista.

Pedrosa va guanyar amb autoritat en la cursa disputada a Montmeló fa un parell de setmanes i ho va fer com a ell més li agrada, marcant el seu ritme de cap a cap i escapant-se de tots els seus rivals, però serà difícil que aquesta situació es torni a produir en un circuit sinuós i traïdor com és el de Donington Park.

Així i tot, el pilot català ha de ser un dels referents de la cilindrada, com també l’italià Valentino Rossi, que no es voldrà allunyar de la ratxa exitosa que està protagonitzant pràcticament des de la segona cursa del campionat, quan va acabar segon a Jerez, precisament darrere Dani Pedrosa, i que té un tercer a Portugal com a pitjor resultat des de llavors.

La lluita entre la parella Rossi-Pedrosa promet ser l’eix d’atenció aquest cap de setmana a Anglaterra, si bé a aquest aparador es poden i s’han d’unir altres pilots de la categoria del campió del món, l’australià Casey Stoner (Ducati Desmosedici), qui reconeix obertament que el traçat de Donington Park no li agrada gaire però, per contra, hi ha aconseguit bons resultats. Tampoc no s’ha d’oblidar un recuperat Jorge Lorenzo (Yamaha), qui proclama més prudència des de la seva darrera caiguda, però que lluitarà per enganxar-se novament a la lluita pel Mundial.

El fet de veure el Gran Premi de Catalunya des del llit d’un hospital de Barcelona no li va fer gens de gràcia al doble campió mundial mallorquí, si bé va reconèixer que ha d’agafar-se les coses amb una mica més de calma per no patir una nova lesió o recaiguda.

No obstant això, Jorge Lorenzo guarda molt bons records del circuit de Donington Park, on va guanyar la prova del quart de litre el 2006 i va realitzar una gran correguda sota la pluja el 2007.

Tanmateix aquesta temporada tot serà diferent, ja que la pista britànica és molt exigent per als pilots de la màxima categoria del motociclisme mundial, amb constants acceleracions i frenades. En el cas de Lorenzo serà la primera vegada que afronti sobre una MotoGP el complicat revolt Crane en baixada, després de la recta de meta, o la cèlebre forquilla Melbourne, on s’han decidit no poques corregudes en la darrera volta.

Tampoc no es descarta una victòria del britànic James Toseland (Yamaha), flamant campió de Superbikes, qui a més correrà a casa.