Els Ferrari de l'actual campió del món, el finlandès Kimi
Raikkonen, i del brasiler Felipe Massa, i el McLaren del britànic
Lewis Hamilton parteixen com a favorits en un mundial en el qual
Fernando Alonso (Renault) intentarà cercar un miracle, amb un cotxe
inferior al dels seus rivals.
La situació pot recordar la de 2005 i 2006, en què Alonso va
aconseguir els seus mundials quan el seu cotxe no era el millor,
tot i que sí el més fiable, i va saber treure el màxim profit de
tots els elements que tenia a la seva disposició.
La diferència de pressupost entre Renault i Ferrari i McLaren fa
que els recursos s'hagin d'optimitzar al màxim per aconseguir
millorar el rendiment, i almenys sempre hi ha les dues dècimes de
segon que Alonso pot aportar amb el seu pilotatge.
De moment, després dels entrenaments hivernals, sembla que
Ferrari es manté al capdavant amb McLaren. Ambdós poden gaudir de
mig segon d'avantatge sobre els seus rivals. Ferrari ha tingut
alguns problemes de fiabilitat, McLaren menys, però poden disposar
d'un cert avantatge fins que la Fórmula 1 desembarqui de nou a
Europa, després de tres corregudes, quan es puguin provar i
introduir noves millores. També és previsible que a mitjan termini
l'absència de Fernando Alonso a Mclaren es deixi notar i perdi
respecte als seus rivals, malgrat tenir la impagable ajuda de Pere
de la Rosa en la seva tasca de desenvolupar els cotxes i ajudar
l'equip.
Si de moment Ferrari i McLaren sembla que són una passa per
davant dels seus rivals, el grup perseguidor pareix augmentar. A
Renault, que enguany ha de ser-hi, i a BMW, que ha de continuar la
seva progressió i que ha rodat durant tot l'hivern amb molta
benzina a un ritme molt alt, s'hi poden unir dos o tres cotxes
més.
Els Williams-Toyota de l'alemany Nico Rosberg i del japonès
Kazuki Nakajima també han mostrat un clar progrés durant tot
l'hivern i sembla que han fet una passa endavant que els permetrà
estar en el grup perseguidor.
Així mateix Toyota, després de canviar radicalment el concepte
del seu cotxe, pareix haver trobat a la fi el camí per ascendir en
la classificació i l'italià Jarno Trulli va aconseguir el millor
temps en la darrera sessió de proves a Barcelona, després d'haver
evolucionat bastant el cotxe durant la pretemporada.
Red Bull-Renault, amb l'incombustible britànic David Coulthard i
l'australià Mark Webber, pot involucrar-se en el grup perseguidor,
com els seus socis de Toro Rosso Ferrari, que haurà de començar la
temporada amb el cotxe de l'any passat i pensen que això pot ser
per a ells un avantatge en les primeres proves.
L'escuderia japonesa Honda, malgrat haver reforçat notablement
el departament tècnic, no sembla que hagi millorat el seu rendiment
a la pista.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.