PER VERGER. Palma.
El Mallorca aconseguí ahir horabaixa a l'estadi Nuevo Colombino de Huelva el seu primer triomf fora de casa (0-2) de la present teporada. El conjunt rival, el Recreativo, li va posar fàcil. En un diumenge marcat per les notícies relacionades amb els esports de motor, un Mallorca que donava la sensació d'estar jugant a mig gas, passà per damunt del conjunt dirigit per Víctor Muñoz. Ahir a l'estadi de Huelva, el conjunt titular semblava absent del terreny de joc. Per ventura els jugadors locals s'havien encomanat de l'atenció que es prestava des de la graderia a allò que estava passant al Gran Premi de Brasil de Fórmula 1.
I si els jugadors del Recreativo semblaven absents, allò que tampoc no aparegué per damunt l'herba del Nuevo Colombino va ser el futbol de qualitat. En els noranta minuts de partit es varen veure ben pocs minuts d'alguna cosa semblant a allò que es pot anomenar futbol de Primera Divisió. El plantejament tàctic de Víctor Muñoz va ser el clàssic 4-4-2. De la seva banda, Gregorio Manzano va fer un plantejament diferent dels darrers partits. El tècnic mallorquinista disposà quatre homes en defensa, una línia de tres migcampistes, dos mitja puntes (Ibagaza i Valero) i una sola referència en punta, Güiza, que partit rere partit es consolida com el gran ariet mallorquinista. La primera meitat va ser insuportable des del punt de vista de qualcú que pretengués veure futbol d'elit.
Tanta sort que el Mallorca deixà clares les coses des del primer moment. En el minut 2, Güiza aprofità una indefinició dels dos centrals per recollir una centrada de Borja Valero (situat com a mitja punta, ahir) i aixecar la pilota per damunt la sortida del porter local, Sorrentino, i aconseguí el primer gol mallorquinista que obria el camí cap a la consecució dels tres punts en litigi. Gairebé aquí es va acabar el matx.
El joc es desenvolupà durant els primers quaranta-cinc minuts en encefalograma pla i tan sol es poden destacar dues ocasions, per bé que no gaire clares. En el minut 25, un xut des de fora de l'àrea que aturà el porter del Recreativo i en el minut 28, Arango tragué una falta, però Sorrentino aturà sense dificultats.
Ja en el temps afegit de la primera meitat Güiza hagués pogut matar el partit de manera definitiva ja que disposà de la millor ocasió per als mallorquinistes. Güiza rebé una bona assistència de part de Varela, s'internà dins l'àrea rival i davant la sortida del porter, creuà massa la pilota que acabà sortint fora. En la represa, el Recreativo intentà espitjar una mica més, però es va trobar amb un Mallorca molt solvent en defensa. En el minut 75, a pilota aturada va arribar la primera ocasió clara per als locals. Pongolle tragué una falta i el seu dispar pegà al travesser de la porteria de Moyà.
Pocs minuts després, en el 78 arribà la sentència definitiva. La signà el solleric Tuni que acabava d'entrar al terreny de joc. Recollí una passada d'Arango i engaltà un fort xut creuat que baté un desesperat Sorrentino. Els de Víctor Muñoz es negaven a donar el partit per perdut i intentaren apropar-se a la porteria mallorquinista. Ho aconseguiren en diverses ocasions, però els mallorquinistes en cap moment veieren perillar el seu triomf. En el minut 81 Camuñas féu una internada per banda dreta, però la seva rematada sortí fora. En el minut 86 Pongolle va fer una bona assistència que Camuñas rematà, però la pilota acabà a les mans de Moyà. En el minut 88, Gerard hagués pogut escurçar distàncies amb una bona rematada de cap, però Moyà tornà justificar la seva titularitat amb una extraordinària intervenció que evità el gol.
Al final, un Mallorca ordenat i defensiu s'imposà en un partit en que, a banda dels dos gols mallorquinistes, no hi hagué res més. No hi hagué moltes targetes.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.