El sub-campionat d'Espanya que diumenge passat aconseguí Joan
Sans Juan (Palma, 1989) només és un dels molts èxits que ha assolit
el pilot de la Casa Blanca, el qual aspira a fer un salt de
qualitat i a disputar el campionat d'Europa, sense deixar de mirar
mai a la meca del motocròs, els Estats Units. De moment, amb el
suport de tota la seva família i una feina constant i que de
vegades passa desapercebuda per la gent, Sans ha recorregut l'Estat
espanyol i ja ha provat sort en diferents circuits europeus.
"Primer de tot, enhorabona pel subcampionat d'Espanya que heu
aconseguit.
"Moltes gràcies.
"Que va mancar per aconseguir el campionat?
"El que va faltar va ser suport mecànic. A la cursa en què
pràcticament vaig perdre el campionat, la prova de Ceheguin, anava
primer i faltava mitja volta per acabar quan un pilot en volta
perduda va topar amb mi i va fer que la meva moto s'aturàs i ja no
tornàs a arrencar; em vaig haver de retirar. Això va fer que no
pogués agafar cap punt. En un campionat de quatre proves de dues
mànegues, si en una d'aquestes quedes amb zero punts ja no tens res
a fer. Amb la més mínima errada perds tota la feina feta, però... A
causa d'aquesta avaria, a la darrera correguda, la de diumenge
passat, vaig voler assegurar, ja que el rival que m'havia pres el
segon lloc de la general, Francisco Ortiz, no el va poder mantenir
perquè els nervis el van trair.
"Amb aquest resultat, ja heu acabat la temporada?
"Sí, ara la temporada júnior ja l'he acabada. Era el meu darrer any
de júnior. Ara em queden dues curses més de sènior.
"Així, l'any que ve ja competireu en la categoria
sènior?
"Sí, amb pilots que disputen el Mundial, amb pilots
molt bons, dels quals aprens molt només de veure'ls pilotar.
"Disputar el Mundial és el vostre repte?
"Vull arribar a disputar-lo, però el meu gran somni és anar a
Amèrica. Anar a viure-hi i disputar supercròs... Seria el millor
que em podria passar. Però per pensar en això primer he de córrer
el campionat d'Europa, probablement l'any que ve canviaré d'equip,
així que millor anar passa a passa.
"Amb quin club correu?
"Som del MotoClub Fora Vila de Muro, però corr amb el Motos Muriel
andalús, el que seria KTM Espanya, dels quals tenc molta ajuda.
"Parlant d'ajudes, creis que si aquí a les Illes hi hagués
més suport al motocròs hi hauria un millor nivell?
"Bastant, perquè hi ha pilots bons que, com que no troben ajudes,
no poden córrer. A més, sense circuits és molt difícil. Abans n'hi
havia un d'arena que era impressionant per entrenar-hi i posar-se
fort, però els polítics el van tancar. Cada vegada queden menys
circuits.
"Ara que vos heu referit als polítics, la setmana passada el
president de la Federació Balear de Motociclisme, José Yuste, es va
reunir amb el conseller d'Esports i Joventut, Mateu Canyelles, i el
tema de la manca de circuits va ser un dels que s'hi van tractar.
Creis que millorarà la situació del motocròs?
"Sense
circuits és impossible practicar el meu esport. A més, s'hi ha
d'afegir el cost d'anar a competir a la Península. Els viatges són
molt cars. Per això, quan algun pilot arriba a fer un bon paper al
campionat d'Espanya, ja se li ha de recòneixer l'esforç. Fa poc més
d'un mes que vaig anar a Bèlgica amb la Federació espanyola i allà
el motocròs és una cosa impressionant, hi veus els pilots del
Mundial i aprens molt del seu pilotatge. La gent és molt diferent a
la d'aquí. Són molt centrats, els circuits sempre estan en
perfectes condicions, tot perfecte.
"I aquí, què s'hauria de millorar per intentar assolir el
nivell europeu?
"Els circuits; és allò més bàsic. Llargs i
difícils, i intentar trobar-ne un d'arena. Si fas via en arena, fas
via pertot. Ho millores tot. Sense deixar de banda els
patrocinadors, sense els quals és molt difícil poder competir al
màxim nivell.
"I la decisió de córrer amb un club sevillà va ser motivada
pel suport que vos donaven?
"Era la millor opció que tenia, ja que eren els que millor m'ho van
posar per córrer amb garanties d'èxit. L'any passat vaig córrer per
Kawasaki i n'estic supercontent i don les gràcies per tot el que
van fer per mi, però vaig tenir una millor alternativa i de moment
va molt bé.
"I per a l'any que ve?
"Encara no ho sé. Estam
mantenint contactes amb KTM i esperam a veure quins resultats
obtenim a les dues corregudes sènior. Però el meu principal
espònsor, Planet Racing, amb Xisco Bosch al capdavant, està cercant
equip per disputar el Campionat d'Europa, que seria la passa prèvia
al meu gran somni, anar a córrer als Estats Units.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.