El «Siemens» palmesà recupera el lideratge

Fins a sis embarcacions tenen opcions avui de guanyar una de les edicions més disputades

Almenys sis vaixells tenen opcions de guanyar.

TW
0

EFE Palma.
El Siemens (RCN Palma), liderat pel campió mundial argentí Guillermo Parada, va recuperar de nou el lideratge de la Copa del Rei en acabar la quarta jornada de competició, en la qual l'embarcació palmesana tornà la moneda al Mutua Madrilenya (RCN València) de Basco Vascotto, ara segon, i l'avantatja en dos punts a la general. El vent de component nord-est que ahir va bufar sobre el camp de regates de la badia de Palma amb una intensitat d'entre 13 i 20 nusos (24 i 38 km/h) va propiciar dues mànegues tremendament disputades, que permeten que en la jornada final d'avui almenys sis vaixells tenguin opcions de guanyar aquesta Copa del Rei, potser una de les més igualades de la història.

La sorpresa del dia va ser la perfecta actuació de l'Stay Calm britànic d'Stuart Robinson, que es va imposar de manera sorprenent en les dues proves.

Amb una tripulació en la qual milita l'anglès Adrian Stead, vencedor de la Copa Amèrica, i tres regatistes femenines de la talla d'Emma Robinson, Llissa MacDonald i la catalana Maria Bertrand, va saber ser el millor en les sortides i en la maniobra per passar de la sisena plaça a la segona, compartida amb el Mutua Madrilenya, a només dos punts del líder, el Siemens. En la primera màneda va manar durant la meitat inicial del recorregut. Superat en el tercer tram per l'Artemis suec de Russell Coutts, va saber dur a terme una navegació excepcional en el quart i darrer tram, per remuntar-li un minut en l'esmentat tram i superar-lo de mig minut en l'arribada. Per la seva banda, el Mutua Madrilenya, que partia com a líder, va realitzar una mala sortida i arribà al punt intermedi del recorregut en la 16a posició, i a dos minuts del líder.

El Siemens, que ahir partia segon i amb deu punts de desavantatge, va aprofitar l'avinentesa per col·locar-se tercer i no perdre la posició fins a l'arribada. Basco Vascotto responia en la segona meitat del recorregut i remuntava vuit llocs per finalitzar vuitè, amb la qual cosa el seu avantatge en la general quedava reduït a només cinc punts. La segona prova del dia va ser gairebé un calc de la primera. El Bribón (RCN Barcelona), amb el comandament del rei Joan Carles, va sortir amb molta força i només l'Stay Calm el va poder seguir. Per darrere, el Siemens era sisè i el Mutua Madrilenya no reaccionava i passà en desè lloc a mitjan prova, amb 47 segons de desavantatge respecte de l'embarcació de Guillermo Parada. El Bribón es mantenia primer al començament del tercer tram, amb 22 segons sobre l'Stay Calm i dos minuts sobre el Siemens, ja cinquè, que mantenia cinquanta segons davantatge sobre el Mutua, que creuava el pas en novena posició. L'Stay Calm tornava a fer mostra de la seva velocitat en el tram final, i el Bribón no va reaccionar a temps i va veure com l'embarcació britànica el superava d'un minut en l'arribada. El Siemens entrava cinquè, a gairebé tres minuts, i es col·locava com a nou líder amb dos punts d'avantatge sobre el Mutua Madrilenya, que entrava dotzè i veia com era igualat en la general per l'Stay Calm.