Alonso és el millor a la jornada de lliures

El seu company d'equip, el britànic Lewis Hamilton, fou el tercer millor pilot dels entrenaments

TW
0

El doble campió mundial Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) fou el més ràpid a la sessió d'entrenaments lliures per al Gran Premi d'Hongria de Fórmula 1, que es disputa en el circuit d'Hungaroring, als afores de Budapest. En la millor de les seves 29 voltes, Alonso va cobrir la pista en la qual demà es disputarà l'onzena prova del Mundial de Fórmula 1, de 4.381 metres, en un temps d'un minut, 20 segons i 919 mil·lèsimes, 364 menys que el finlandès Heikki Kovalainen (Renault), que marcà el segon millor temps en una sessió en la qual va repetir 39 vegades el traçat hongarès.

El britànic Lewis Hamilton, que lidera el Mundial amb dos punts d'avantatge sobre el seu company Alonso, marcà el tercer millor temps de l'entrenament, d'un minut, 21 segons i 338 mil·lèsimes, superior més de quatre dècimes al del campió asturià.

Hamilton girà 32 vegades abans d'acabar la sessió a la grava després de fer un giravolt a l'entrada del novè revolt quan mancaven uns cinc minuts per completar l'hora i mitja reglamentària de l'assaig, fet que va forçar que el seu monoplaça hagués de ser tret de la zona on quedà aturat per una de les grues del circuit hongarès.

Aquesta fou la principal incidència d'una sessió en què hi hagué petites «passejades», entre les quals les dels italians Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso) i Giancarlo Fisichella (Renault), a més de les de l'alemany Adrian Sutil (Spyker) i del brasiler Felipe Massa (Ferrari), que sortí de la pista en el darrer revolt.

La xafogor marcà el segon entrenament de la jornada, que finalitzà amb una lleugera brusca que va impedir que en el tram final es millorassin els temps. Es va arribar a tenir 30 graus a l'ambient i 37 a la pista.

Alonso tornà a ratificar el seu gust especial pel circuit d'Hungaroring, on aconseguí la primera victòria de la seva carrera, i demostrà als seus rivals que és el pilot amb més possibilitats d'adjudicar-se el Mundial.

A més, s'ampliaren les diferències entre l'asturià i el seu company d'equip, Lewis Hamilton, que pagà cara la seva precipitació durant el dia. Ara caldrà veure si Alonso és capaç de continuar avui amb el seu domini i endur-se la pole.