TW
0

El record de les lligues guanyades en el darrer alè a Tenerife, en dues ocasions, i a la Corunya, en una altra, presidirà el partit que avui afrontarà el Barcelona amb el Nàstic a Tarragona, on ha de menester millorar el resultat que el Reial Madrid faci davant el Mallorca per guanyar el seu dinovè títol de Lliga.

Tot això amb un tercer convidat, el Sevilla, que és a dos punts del Madrid i del Barcelona i que manté encara les seves opcions d'assolir el campionat.

Al Barcelona no li queda més remei que guanyar el seu partit i esperar que el Mallorca enfonsi la festa al Madrid. Els de Rijkaard han dominat el campionat de lliga pràcticament des del començament, però des que va cedir un empat a casa davant el Betis (1-1), a mitjan mes de maig, ha seguit un camí dubitatiu del qual no ha aconseguit sortir.

A més, amb tot al seu favor, el Barcelona va deixar escapar la victòria a casa en la darrera jornada, després d'encaixar en el darrer minut un gol de Raúl Tamudo, un triomf que li hauria donat la possibilitat de dependre d'ell mateix en el darrer matx.

Però al final no ha estat així i als blaugranes, equip i aficionats, només els queda treure endavant el partit davant un equip ja descendit a Segona Divisió i encomanar-se a les lligues agòniques guanyades en la dècada dels 90.

I és que el Barcelona va guanyar tres títols en el darrer alè i quan ho tenia tot en contra. Va passar en la campanya 1991/92: després de guanyar la Copa d'Europa, es va trobar amb una travelada del Madrid a Tenerife per emportar-se el campionat. O en la 92/93 amb un desenllaç pràcticament calcat: derrota del Madrid a Tenerife i victòria a casa del Barça per celebrar el títol.

La darrera ocasió que el campionat es va decidir a favor dels catalans en el darrer partit va ser en la campanya 93/94. Djukic va fallar un penal en el minut 90 que va privar el Deportivo de conquerir la Lliga i el Barcelona va aconseguir un nou títol.

Al Camp Nou es té la idea que si el Barcelona perd la Lliga ho haurà fet per errors propis, però tothom té clar que a partir de demà es començarà la renovació d'un dels grans equips de la història del club català.

Amb vista a l'enfrontament d'avui, Rijkaard no podrà disposar de Sylvinho, Gudjohnsen i Edmilson, tots lesionats. Ronaldinho tornarà a l'equip després de la sanció que li impedí jugar davant l'Espanyol.

La intenció del Gimnàstic és acomiadar-se de Primera de la millor manera possible. Durant el transcurs de la setmana s'ha incidit en el fet que l'entorn del Barcelona doni la victòria per feta al Nou Estadi. Des de la plantilla es pensa que l'equip està capacitat per sorprendre i que el prestigi que pot donar un triomf així motiva qualsevol jugador.

Alineacions probables:
Nàstic: Rubén Pérez, Calvo, Navas, Matellán, Marco, Chabaud, Morales, Campano, Pinilla, Cuellar i Portillo.

Barcelona: Valdés: Zambrotta, Thuram, Puyol, Van Bronckhorst, Iniesta, Xavi, Deco, Messi, Eto'o i Ronaldinho

Àrbitre: Undiano Mallenco (c. navarrès).
Estadi: Nou Estadi.
Hora: 21.00 hores (PPV).