El Mallorca cau amb dignitat a San Mamés

Un gol d'Urzaiz de penal decidí el triomf de l'Athletic de Bilbao en un duel intens i de molts nervis

Un penal donà la victòria a l'Athletic de Bilbao a San Mamés davant un Mallorca que plantà cara i gaudí de clares ocasions per marcar.

TW
0

El Reial Mallorca no s'hi jugava res, però va caure amb el cap alt. L'Athletic de Bilbao va fer una passa quasi definitiva cap a la permanència en guanyar (1-0) per la mínima en un partit intens. El conjunt de Gregorio Manzano lluità en tot moment i mai no va donar el partit per perdut. Un gol de penal transformat per Urzaiz decidí el triomf. Medina Cantalejo assenyalà la pena màxima després que Nunes aferràs per la camiseta a Etxeberria en un d'aquests penals que mai no s'assenyalen, però que ho són. Gregorio Manzano té l'estranya virtut de fer complicat el més senzill, d'enfrontar-se a la lògica, al sentit comú amb massa freqüència. Ahir, recuperà l'onze que tan bons resultats li havia atorgat -amb victòries davant Celta, Osasuna i Racing de Santander- per enfrontar-se a un necessitat Athletic de Bilbao. Després de la covardia de set dies abans, quan Manzano alineà dos pivots -Basinas i Pereyra- davant el València i condemnà Víctor a la banqueta, el tècnic andalús es decidí a utilitzar, altre cop, el sistema que millors resultats li ha donat.

L'Athletic se la jugava i durant tota la setmana s'ha notat a Biscaia, no just a Bilbao, la transcendència del duel. Dissabte pelegrinaren un bon nombre d'incondicionals de l'Athletic a Ubieta i ahir foren també molts els seguidors que tributaren una espectacular rebuda a l'equip en la seva arribada a San Mamés. El partit, a més a més, s'havia vist enrevoltat de la polèmica oberta per la possible prima de Betis, Llevant i Reial Societat al Reial Mallorca. El partit començà sota una intensa pluja i amb un gran ambient -no quedava ni una entrada. El partit era estrany, sense un clar dominador. O millor dit, amb dos equips que eren millors a estonetes. Víctor, de cap, va estar ben a prop de marcar quan encara no s'havien complit els cinc primers minuts de joc. Quasi a continuació, el partit entrà en una fase d'asfixiant domini de l'Athletic. L'afició jugava el seu paper i espitjava de valent, però el Mallorca es defensava amb ordre. L'equip biscaí atacava amb el cor, però el conjunt de Manzano s'aproximava també amb perillositat a la porteria rival. Arribada la primera mitja hora, tot i que el resultat no s'havia mogut, era el Mallorca qui s'aproximava amb més assiduïtat a la porteria rival. Medina Cantalejo encertà en anul·lar un gol de Gabilondo, després que aquest centràs en situació de fora de joc.

L'Athletic Club sortí decidit a sentenciar el duel el més aviat possible, però ho continuava fent amb més voluntat que encert. Amb el cor, però sense cap. Així, Víctor disposà d'una clamorosa oportunitat en el minut 51, però Aranzubia l'aturà l'esfèric. Dos minuts després, Sarriegi s'avançà a Víctor a l'interior de l'àrea. El Mallorca, a la contra, podia decidir, però el marcador no es movia. Medina Cantalejo encertà a veure com Nunes aferrava per la camiseta Etxeberria i assenyalà el punt fatídic. Urzaiz marcà i San Mamés embogí. El Mallorca cercà la reacció, Maxi i Jankovic supliren Víctor i Varela, però el gol no arribà. El conjunt de Manzano ho intentà, però el marcador ja no es va moure. L'Athletic havia guanyat.