Manzano: «Mai no he vist maletins»

El tècnic nega haver rebut cap prima i assegura que sortiran a guanyar els tres partits que resten

Manzano encara no té clar l'onze que posarà en joc a San Mamés. | MONSERRAT.

TW
0

A Gregorio Manzano les històries de maletins amb primes per derrotar a l'equip rival no van amb ell, li sonen a llegenda urbana i no se'ls dóna gens de credibilitat. L'entrenador del Reial Mallorca és conscient que el seu equip està en l'ull de l'huracà, ja que en les tres jornades que resten s'ha d'enfrontar amb un equip que lluita per la salvació, l'Athletic de Bilbao i amb dos candidats al títol, Sevilla i Reial Madrid, però assegura que en tota la seva carrera com a entrenador «mai no he vist maletins». «A aquestes alçades de temporada sempre es parla de maletins, és el mateix guió amb diferents actors. Tot això són frivolitats i m'estimaria més parlar de futbol. Jo mai no he vist cap maletí. Tal vegada deu ser perquè som la persona més ingènua.

Manzano assegura que els partits del Mallorca seran seguits amb lupa i que s'especularà molt amb els resultats. «Sé que si ara el Bilbao ens goleja es dirà que ens hem deixat guanyar i si els guanyem diran que ens han primat. En partits com els de diumenge sempre hi ha especulacions. Però jo dic que cada setmana prepar l'equip per guanyar i que el nostre objectiu en els tres partits que resten serà la victòria», afirmà el tècnic andalús, qui assegurà que el seu principal desig és «superar els cinquanta punts i quedar entre els deu primers classificats».

Després de la derrota encaixada davant el València el passat dissabte, que allunyà l'esquadra mallorquinista gairebé de forma definitiva -encara que no de manera matemàtica- de l'objectiu de la UEFA, Manzano no perd l'esperança de treure el màxim de punts possibles i quedar entre els deu primers, però també reconeix que serà una empresa difícil. «No ho tendrem fàcil, ja que Athletic, Sevilla i Madrid es juguen la vida i nosaltres no. Sabíem que el nostre final de Lliga era molt complicat, però gràcies a Déu varem fer la feina bé abans i ara ens toca gaudir i jugar sense pressió».

En referència al partit del pròxim dissabte, Gregorio Manzano no volgué mostrar les seves cartes i es limità a llançar pilotes fora quan fou preguntat pel sistema tàctic que utilitzarà a San Mamés. «Encara no tenc decidit l'onze inicial, però jo sempre cerc el millor per a l'equip. El Bilbao té unes característiques especials, amb un joc molt frontal i sap treure profit a les jugades d'estratègia. Marca molts gols de cap. Ens espera un equip molt agressiu i serà un partit difícil, però nosaltres intentarem utilitzar les nostres armes per guanyar», comentà l'entrenador mallorquinista, el qual davant el València canvià de sistema i passà de jugar amb un 4-4-2, amb dos davanters i un rombe en el centre del camp, a fer-ho amb un 4-4-1-1 amb un doble pivot i un únic punta.

Finalment, Manzano, fent una anàlisi del desenvolupament de la Lliga, reconegué que «el futbol són estats d'ànim que van connectats amb els resultats i tots els equips passen per mals moments. La clau per sobreviure és que el vestidor ha de saber conviure i al mateix temps no deixar-se influir per tot allò que apareix als mitjans de comunicació, sigui bo o dolent».