Alonso és tercer a Montmeló

L'asturià, en un arriscat intent en el primer revolt d'avançar el brasiler, que acabà guanyant la prova, sortí de l'asfalt, perdé dues posicions i va quedar tercer

TW
0

Fernando Alonso (Mclaren-Mercedes) se la va jugar en el primer revolt del Gran Premi d'Espanya en intentar avançar el brasiler Felipe Massa (Ferrari), vencedor de la prova, però va perdre la seva aposta quan ambdós cotxes es van tocar i l'asturià va acabar fora de la pista.

Alonso va arrencar millor que Massa, el va igualar en pocs metres, però el Ferrari es va recuperar i va tornar a agafar avantatge. L'asturià ho va intentar llavors per l'exterior, va superar el brasiler, però no hi havia prou lloc per passar el primer angle i ambdós cotxes es van tocar.

Alonso va sortir empès cap a l'exterior, va tallar el revolt per la terra i quan va tornar a la pista havia perdut dues posicions en favor del seu company, el britànic Lewis Hamilton, i del Ferrari del finlandès Kimi Raikkonen.

A partir d'aquest moment la cursa estava sentenciada, perquè els avançaments en el circuit de Catalunya, amb variant nova o sense variant, continuen sent gairebé impossibles. Fernando Alonso va intentar variar la tàctica fent muntar els pneumàtics durs, però això no va canviar res.

Raikkonen, que ha portat la seva mala sort de McLaren a Ferrari, trencava la suspensió davantera dreta a la novena volta i deixava la tercera posició a Fernando Alonso, amb la qual s'hauria de conformar fins a la línia de meta i sumar el seu tercer pòdium consecutiu davant dels 140.000 espectadors que han omlplert el circuit de Catalunya.

Lewis Hamilton va continuar mostrant la seva consistència. A la sortida va superar Kimi Raikkonen i va arribar al segon revolt per davant d'Alonso. Durant la resta de cursa no va poder avançar Massa, travessà la línia de meta en segona posició i es convertí en el líder en solitari del campionat del món més jove de la història de la Fórmula 1.

Per darrere, la quarta posició fou per al polonès Robert Kubica (BMW-Sauber), cinquè va ser el britànic David Coulthard, que dóna a l'equip Red Bull els seus primers punts; sisè l'alemany Nico Rosberg (Williams-Toyota); setè el finlandès Heikki Kovalainen (Renault) i el japonès Takuma Sato donava a Super Aguri el seu primer punt en la història de la jove escuderia.