Joan Llaneras: «L'objectiu és el podi»

El ciclista afronta amb il·lusió, ambició i en un gran estat de forma la cita mundialista de Palma

TW
0

Quan tot just resta una setmana per a l'inici dels Campionats del Món de ciclisme en pista que se celebraran al nou velòdrom Palma Arena (del 29 de març a l'1 d'abril), el porrerenc Joan Llaneras, sis vegades campió del món i estendard de la selecció espanyola, reconegué ahir en roda de premsa que el seu principal objectiu en aquests mundials és «conquerir una medalla i pujar al pòdium». «El meu principal objectiu és guanyar una medalla i pujar al pòdium. Si pot ser amb la medalla d'or, millor, però estar dalt de tot depèn de moltes circumstàncies: la sort, el desenvolupament de la cursa, les sensacions personals, el dia de la prova, haver tengut un bon despertar...», afirmà el ciclista mallorquí.

Llaneras assegura que arriba a la cita mundialista «més il·lusionat que mai en la meva vida per córrer. M'he preparat com si fos la meva darrera competició, he estat tot l'any treballant com un boig i hi arrib en un bon moment. Esper que d'aquí a una setmana la forma estigui igual que ara o una mica millor». L'hexacampió del món reconeix que no pujar al pòdium davant la seva afició li sabria «molt de greu». «Des de 1996 sempre he pujat al pòdium en tots els campionats del món, menys el 2002 per circumstàncies estranyes i em sabria molt de greu no fer-ho a casa i davant la meva gent. La possibilitat de no pujar-hi hi és, però jo si surt a córrer és per guanyar, i si no guany m'empreny. He dedicat moltes hores i molts sacrificir a fer un bon paper», comentà el ciclista de Porreres.

Llaneras reconeix que el fet que el Mundial se celebri a Palma implica una major responsabilitat, però assegura que aquesta circumstància «és un punt a favor». «Quan hi ha una competició important jo mateix em pos la pressió, i enguany, amb un extra. Però això és bo, ja que si no em posàs pressió de manera incoscient, descuidaria la meva preparació», digué. Joan Llaneras prendrà part en la prova de puntuació i en la prova americana o Madison. En aquesta última formarà parella amb Carles Torrent, que ocuparà el lloc d'Isaac Galvez, corredor que perdé la vida a final de 2006 durant la disputa de la prova belga dels Sis Dies de Gant. Pel que fa a la disputa de la prova americana, Llaneras reconegué que «enguany les possibilitats que tenim no són moltes, però lluitarem al màxim per les poques que tendrem. Córrer amb Carles Torrent serà diferent i haurem de sortir a fer un tipus de cursa que fins ara no estàvem acostumats a disputar. Carles ha demostrat en el darrer any que s'ha guanyat el dret de disputar aquesta prova i ara està en condicions de disputar el campionat del món. De tota manera, la decisió que ell sigui la meva parella no la he presa jo. No hi ha hagut discussió».

El campió mallorquí coneix molt bé les proves que disputarà i sap quins seran els seus principals rivals en cada una d'aquestes: «En puntuació el gran favorit serà el rus Mikhail Ignatiev, que ve de fer una temporada bona per carretera i ha preparat a consciència el Campionat del Món, però també caldrà tenir molt presents el bielorús Vasil Kiryienka, l'holandès Peter Schep -actual campió del món-, el polonès Rafal Ratajczyk -plata el 2006- o l'australià Cameron Meyer, un al·lot jove de 19 anys que promet molt. Quant a l'Americana, els grans rivals seran la parella suïssa, formada per Bruno Risi i Franco Marvulli i els argentins Juan Esteban Curuchet i Walter Pérez, encara que belgues, danesos, holandesos, alemanys i anglesos donaran molta guerra». Pel que fa al velòdrom Palma Arena, Llaneras el qualificà com «la millor instal·lació d'Espanya» i comentà que «la pista és molt bona. Falten petits detalls per polir, però dia a dia està millor. Cada dia que passa li agaf més gust i s'hi roda millor. Només esper que d'aquí al Mundial faci una mica més de calor i la pista sigui més ràpida».

El corredor balear es mostrà molt satisfet per la resposta del públic mallorquí a la cita i recordà que «qualsevol competició sense públic és molt trista i jo tenia la preocupació que el nou velòdrom de Palma s'omplís, però això ja està pràcticament fet. Estic convençut que el públic mallorquí sabrà estar a l'alçada, la gent animarà, gaudirà del ciclisme en pista i voldrà que facem un altre campionat», sentencià Llaneras, que posarà punt final a la temporada el juliol.