Set mesos de sanció per David Navarro

La UEFA ha suspès quatre partits a Marchena i el València ja anuncià que apel·larà

TW
0

El Comitè de Control i Disciplina de la UEFA ha sancionat amb set mesos de suspensió el jugador del València David Navarro, després dels incidents del partit de tornada dels vuitens de final de la Lliga de Campions contra l'Inter de Milà del sis de març. Així mateix, ha sancionat amb quatre partits de suspensió el també valencianista Carlos Marchena. Quant a l'Inter de Milà, el comitè ha imposat una sanció de sis partits a Nicolás Burdisso i Maicon, tres a Iván Córdoba i dos a Julio Cruz. A més, ha multat cada un dels clubs amb 250.000 francs suïssos. La UEFA sol·licitarà, a més, a la FIFA ampliar la sanció a David Navarro a les competicions internacionals perquè no pugui jugar en cap competició, inclosa la Lliga espanyola i els compromisos de la selecció.

Les sancions imposades a la resta de jugadors només afecten les competicions organitzades per la pròpia UEFA. Els clubs poden presentar recursos en un termini de tres dies des de la recepció de la notificació. En acabar el partit València-Inter es formà una tangana entre jugadors d'ambdós equips. David Navarro propinà un cop de puny al jugador de l'Inter Nicolás Burdisso, després que l'argentí s'encaràs amb Carlos Marchena. La UEFA anuncià que el València i l'Inter serien acusats de «conducta impròpia», junt a cinc jugadors; els valencianistes Carlos Marchena i David Navarro i els interistes Nicolás Burdisso, Iván Córdoba i Maicon. No fou acusat el porter italià Francesco Toldo, que entrà en el vestidor del València cercant David Navarro, després que el defensa fracturàs el nas a Burdisso.

El València acordà ahir després de la reunió mantinguda entre el president Juan Soler, el director general Juan Galiano, i el portaveu i secretari del consell, Pepe Pastor, presentar un recurs davant de la UEFA per les sancions impossades a David Navarro i Marchena. L'entitat valencianista presentarà primerament la voluntat del recurs d'apel·lació i després el propi recurs quan rebi els fonaments jurídics en què es basen la resolució de l'organisme europeu. El València tindrà els serveis de l'advocat Juan de Dios Crespo, especialista en dret esportiu. A més, l'entitat ha avançat que recorrerà fins a les seves últimes conseqüències, inclòs el Tribunal d'Arbitratge Esportiu (TAS).