TW
0

Rafel Nadal i Tommy Robredo iniciaran avui la seva primera participació a la Copa Masters de Shanghai, amb dos rivals amb els qui tenen balanç negatiu, un al·licient per als dos espanyols en el seu ànim d'assolir les semifinals d'aquest torneig, dotat amb 4,45 milions de dòlars que es disputa en el Qi Zhong Stadium.

Tant el nord-americà James Blake com el rus Nikolay Davydenko, els rivals de Nadal i Robredo respectivament, surten amb bons records dels seus duels contra ells. Blake ha guanyat les dues vegades que s'ha enfrontat contra el campió de Roland Garros, ambdues enguany, durant la temporada americana, a Indian Wells i l'Obert dels Estats Units. Davidenko avantatja Robredo per 2-1, amb el record del seu darrer duel en les semifinals del Màster Sèries de París, fa només deu dies.

Per a Nadal, Blake és un jugador difícil. «Juga molt recte, li agrada dominar des del principi i el seu servei és també una arma molt perillosa», comentà el manacorí al respecte. Però la nova superfície de Shanghai, greet set, la mateixa de Madrid, on Rafel conquerí l'any passat el seu primer i únic títol sobre pista coberta, anima el mallorquí.

Blake, que complirà 27 anys en el mes de desembre, és novell també en una Copa masters, i ha estat el darrer jugador a aconseguir el passaport per a Shanghai. El tennista de Nova York resident a Tampa (Florida) té un balanç enguany de 56 victòries i 23 derrotes, 44-12 en superfície dura. Ha guanyat cinc torneigs, Sydney, Las Vegas, Indianapolis, Bangkok i estocolm, a més d'assolir les finals d'Indian Wells i Queen's.

Nadal, amb 23-8 en pista dura, i un total de 57-10 enguany, també ha guanyat cinc títols, però de major envergadura que Blake: el seu segon Roland Garros, els Màster Sèries de Montecarlo i Roma, Dubai i Barcelona, a més de ser finalista a Wimbledon.

Per a Robredo, la missió de doblegar Davydenko també és complicada. El rus, que disputarà amb el seu país la final de la Copa Davis contra Argentina a principis de desembre, és un rival força perillós. Ha guanyat 67 partits i n'ha perdut 26 i en pista dura el seu balanç és de 27-13, amb cinc títols: Poertschach, Sopot, New Haven, Moscou i el Màster Sèries de París, a més de les finals d'Estoril i Bastad.

Per la seva banda, Robredo ha guanyat el Màster Sèries d'Hamburg i a Bastad, a més d'arribar a la final de Barcelona.