El francès Frederic Guesdon (Française des Jeux) s'imposà ahir a l'esprint en l'edició número 100 de la París-Tours, per davant del noruec Kurt Arvesen (CSC), en una final ajustadíssima, que tingué en ambdós ciclistes els protagonistes de la prova, que es disputà sobre un recorregut de 254,5 quilòmetres amb arribada a la mítica Avinguda de Grammont.
El ciclista francès s'imposà en l'edició centenària, hi invertí un temps de 5 hores, 31 minuts i 11 segons, i en una arribada que es caracteritzà per l'emoció i la lluita que mantingué amb Arvesen.
La cursa començà amb tímides escapades protagonitzades per corredors que no acabaven d'agafar un avantatge definitiu. En els primers 20 quilòmetres, fins a 22 ciclistes arribaren a anar al capdvant, però seguits de molt a prop pel gran grup.
Emperò, i com en el guió estava escrit, els equips dels principals favorits, Tom Boonen (Quick Step) i Erik Zabel (Milram) agafaren la responsabilitat d'avortar les escapades i forçar una arribada massiva en la qual tindrien moltes opcions de victòria.
Quick Step i Milram controlaren la cursa fins que quan faltaven 90 quilòmetres per a la meta començaren a arribar les sorpreses. Boonen i Zabel abandonaren i agafaren la iniciativa Stuart O'Grady (CSC), Filippo Pozzato (Quick Step), Thor Hushovd, Daniele Bennati i Jaan Kirsipuu (Credit Agricole), qui rodà molt ràpid en la darrera prova abans de la seva retirada.
Quan es va encarar la recta final de la París-Tours, es formaren tres grups per aclarir qui serien els que tindrien opcions de triomf final gràcies a un avantatge de gairebé dos minuts. En el primer grup, hi havia Juan José Cobo així com també diferents campions nacionals com és el cas de Gasparotto, campió italià el 2005 i del seu compatriota Moreno, un any abans. Arvesen, Gasparotto, Van Impe, Moreni i Guesdon agafaren les regnes de la prova, però el seu avantatge anà disminuint a una velocitat considerable. Però la fuga fou aturada en els darrers cinc quilòmetres i amb el gran grup novament unit, tornaren a llançar l'ofensiva al francès Frederic Guesdon i al noruec Kurt Arvesen, qui mostrà una major indecisió i inexperiència quan hagué de seguir la roda del francès. La cursa embogí i els darrers 500 metres per l'avinguda de Grammont impactaren tots els aficionats que es trobaren allà. Finalment, Frederic Guesdon (Française des jeux) s'imposà en una poderosa arrencada sobre el noruec, qui lamentà amb un gest de ràbia haver quedat a les portes del triomf.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.