Perilla el Mundial

Els Ferrari arrasen i ocupen la primera fila de la graella de sortida

TW
0

Els Ferrari del brasiler Felipe Massa i de l'alemany Michael Schumacher varen arrasar ahir en la sessió classificatòria del Gran Premi del Japó i ocuparan avui la primera fila de la formació de sortida, on l'espanyol Fernando Alonso (Renault) sortirà des de la tercera. El domini de Ferrari ha estat sobretot el domini dels neumàtics Birdgestone, que han copsat les quatre primeres places i han proporcionat als pilots que els utilitzen un ampli marge d'avantatge.

Des de la darrera sessió d'entrenaments lliures ja es va poder comprovar que els Ferrari eren rapidíssims i els seus temps eren uns dos segons sota els seus seguidors immediats. La sessió de classificació no ha fet més que confirmar el que s'ha vist en els lliures, els Ferrari han dominat i Fernando Alonso ha hagut d'esforçar-se a fons per limitar els danys i finalitzar en la cinquena posició.

Que Felipe Massa hagi conseguit el primer lloc en la formació de sortida no representa cap problema ni per Michael Schumacher, ni per Ferrari. No hi ha dubtes que abans d'arribar a la primera volta el brasiler haurà deixat passar al seu cap de files. La segona fila l'ocuparan els Toyota de l'alemany Ralf Schumacher i de l'italià Jarno Trulli. Fernando Alonso podrà superar algun d'ells, si no a tots dos. En qualsevol cas, la situació de Fernando Alonso per renovar el títol s'ha complicat sobremanera, ja que al Japó s'ha obert un abisme entre els Ferrari i els Renault. En tot cas, la pluja pot ser l'aliat que Alonso necessita per canviar la situació.