Un divendres de pluja i sol no va aclarir qui és el pilot més ràpid

Fisichella fou el millor per davant Massa, Schumacher i Alonso

TW
0

La primera jornada d'entrenaments lliures del Gran Premi de Japó ha tornat a deixar el dubte, com fa una setmana a Xina, de qui serà el més ràpid a la carrera del diumenge, Fernando Alonso (Renault) o Michael Schumacher (Ferrari).

Amb ambdós rivals igualats a punts a la lluita pel Mundial, sembla que cap dels dos no vol mostrar les seves cartes a l'adversari, perquè a més de la recompensa de la victòria tingui un factor de desmoralització per a l'adversari. La pluja que va caure fins poc abans que finalitzàs la primera sessió, a la qual tan sols han rodat els pilots de proves, ha deixat als garatges, no sols els dos aspirants al Mundial, sinó la resta dels participants.

Però el tímid sol que sortí quan ja estava iniciada la segona sessió lliure i el fet que s'hagués eixugat l'asfalt va fer que en els minuts finals tots els pilots sortissin a la pista.

El més ràpid de la jornada fou l'italià Giancarlo Fisichella (Renault), que rodà vuit voltes amb un millor temps d'1:34.337 i superà en 71 mil·lèsimes de segon el segon pilot de Ferrari, el brasiler Felipe Massa.

Michael Schumacher, que va fer com el seu company d'equip deu voltes aturà el cronòmetre en 1:34.565 i rere ell se situà Fernando Alonso, que només féu cinc voltes i va quedar a tres dècimes de l'alemany.

Per ventura, aquests resultats conviden a pensar que els Renault, amb menys voltes són més ràpids que els Ferrari, però fins avui, si s'estabilitza el temps, no es podrà tenir aquesta constatació, en un circuit molt exigent per als pilots i per als pneumàtics.

Pedro de la Rosa (McLaren-Mercedes), que aspira a tornar al podi d'aquest circuit deu anys després que ho fes a la fórmula Nippon, rodà només sis voltes i aconseguí el vuitè temps. Com a Xina, De la Rosa es va mostrar més ràpid que el seu company d'equip, el finès Kimi Raikkonen, que va fer una volta menys i acabà en desena posició a tres dècimes del pilot català. Si sempre és difícil treure conclusions els divendres, en no saber les quantitats de benzina que du cada pilot, a jornades com la d'ahir, en què la pluja cau i després es va eixugant la pista encara és més complicat. El misteri es començarà a resoldre avui.