Guanyar Sèrbia és del tot imprescindible

La vigent campiona és la primera prova de foc del combinat espanyol en el camí cap a les medalles

TW
0

Espanya afronta avui (13.00 hora balear) l'hora de la veritat en aquest Mundial de Japó en la seva cursa cap a les medalles i ho fa davant d'un vell conegut, però no per això inesperat rival en aquests vuitens de final, Sèrbia i Montenegro. Després d'una primera fase perfecta, amb el cinc de cinc en les trobades disputades, els de Pepu Hernández saben que a partir d'ara ja no hi ha marge per al més mínim error si és que es vol aconseguir l'objectiu dels metalls.

La selecció espanyola ha fet molt en la seva estada a Hiroshima, confirmant que l'optimisme amb què s'arribava a terres nipones era per alguna cosa i on fins i tot Alemanya va ser una jugueta a les seves mans, però ara tot això no val i només s'hi val guanyar per continuar endavant. Tan sols Argentina, Estats Units i Grècia, tres dels més ferms aspirants a lluitar per l'or, han estat capaços de no conèixer la derrota en aquesta primera fase, igual com Espanya. Per això, el combinat estatal es mereix ser a les travesses a l'altura de tots ells.

Pau Gasol ha exercit de líder d'aquest talentós equip a la pista i el bloc ha practicat un bàsquet efectiu en defensa, segell de Pepu Hernández, i dinàmic en atac que imprimeix un ritme a les trobades molt difícils de seguir pels seus rivals.

L'única alarma han estat els problemes físics, que no han respectat l'equip, encara que sembla que arribarà a punt per al moment decisiu. I és que Felipe Reyes ja va gaudir dels seus primers minuts davant de Japó, per provar-se i agafar el ritme de la competició, però es va resistir en els minuts en els quals va ser en pista i serà un més en aquests vuitens, a més que Juan Carlos Navarro ja té pràcticament oblidat els seus problemes al taló dret, igual que Carlos Jiménez els del seu canell. Bé és cert que el rival que espera en aquests vuitens era el pitjor possible. Els serbis, malgrat trobar-se en ple procés de renovació i arribar al Japó amb un equip ple de joventut i inexperiència, no deixen de ser els vigents campions del món.