Cara per a Nadal i creu per a Moyà a Cincinnatti

El manacorí patí més de l'esperat per derrotar el nord-americà Sam Querrey

TW
0

Cara i creu per als tennistes mallorquins en el torneig de Cincinnati, setè Masters Sèries de la temporada. La cara fou per al manacorí Rafel Nadal, qui patí més de l'esperat per a doblegar el nord-americà Sam Querrey, número 179 en el rànquin ATP, en tres sets per 6-7, 6-2 i 6-3. La creu, una vegada més, fou per a Carles Moyà, qui fou derrotat amb contundència pel valencià David Ferrer per 6-3 i 6-1.

Rafel Nadal complí amb els pronòstics i es classificà per a la segona ronda, on es veurà les cares amb el nord-coreà Hyung-Taik Lee, que eliminà el francès Arnaud Clement per un doble 6-4. Al manacorí li costà molt entrar en joc i cedí el primer set en el «tie break» davant un quasi desconegut Querrey, qui demostrà tenir un excel·lent servei. Emperò Nadal reaccionà i imposà la seva superioritat en els dos sets següents, on cometé menys errades no forçades.

Per altra banda, de res no li serví a Carles Moyà el 5-0 al seu favor en el balanç de victòries precedents amb David Ferrer, ja que ahir el valencià, cap de sèrie número 10 del torneig, s'imposà per un contundent 6-3 i 6-1. El palmesà tornà a decebre i una vegada més la primera ronda d'un torneig es convertí en un obstacle insalvable. El de Jávea va treure el màxim profit a les nombroses errades no forçades de Moyà per a classificar-se per a la segona ronda, on l'espera el murcià Nicolás Almagro, qui derrotà en un altre duel fraticida a «Beto» Martín per un doble 6-3.

Més sort va tenir Juan Carlos Ferrero en el seu debut, ja que el seu rival, el suec Jonas Bjorkman es va veure obligat a retirar-se per lesió quan el marcador del primer set marcava un 6-6. El tennista d'Ontinyent es veurà les cares en la següent ronda amb el nord-americà James Blake.

El madrileny Fernando Verdasco també resultà eliminat en la primera ronda després de perdre davant l'alemany Tommy Haas en dos sets per 6-3 i 6-4. Verdasco va tenir molt poques opcions davant un jugador que es troba en un bon moment de forma, dissetè del món i amb tres torneigs a la butxaca (Delray Beach, Memphis i Los Angeles), tots ells sobre pista ràpida. Per això, l'alemany imposà el seu millor tennis i només fou realment inquietat per Verdasco en el segon set perquè en el primer es mostrà molt segur amb el seu servei.