TW
0

El Siemens (RCN Palma), de l'armador mallorquí Pere Perelló, va fer un pas de gegant per convertir-se en el vencedor de la divisió Transpac 52 de la XXV Copa del Rei Aigua Brava-Camper després d'imposar-se en l'única màniga disputada en la jornada d'ahir. A més, la prova va suposar un vertader daltabaix per als seus immediats perseguidors.

El Siemens s'imposà en 1'10 aCristabella (RCN Palma) del britànic John Cook i en 1'56 aWarpath (San Diego YC) del neozelandès Dean Barker, mentre que els seus dos immediats seguidors al començament de la jornada, la Vall Romana (RCM Màlaga) de Thomas L. Stark i eMútua Madrilenya (RCN València) de l'holandès Peter de Ridder, finalitzaven en la dotzena i catorzena posició de la màniga, perdent gairebé totes les seves opcions al triomf final. Ara, el Siemens ha ampliat el seu avantatge en el lideratge, amb 15 punts sobre el Cristabella, que ha ascendit a la segona plaça i 16 sobre la Vall Romana, que es manté tercer. La jornada va estar realment complicada per a tots els competidors. Els «rols», canvis de direcció del vent, i els seus constants canvis d'intensitat varen obligar a retardar tres hores la sortida de la màniga que es donà amb 12 nusos, 20 quilòmetres per hora, de component sud-oest.

L'embarcació de l'armador mallorquí Pedro Perelló va realitzar una bona sortida pel centre del camp de regata i prengué posteriorment el bord esquerre i només eSanta Ana (RCR Alacant) de l'anglès Stuart Robinson i eCristabella varen aconseguir seguir el seu solc, mentre la resta de la flota se n'anava a la dreta i es veuria molt perjudicat. Al final del primer tram l'embarcació de Ian Walker ja superava en 44 segons eSanta Ana i en més d'un minut aCristabella, que el superaria en el segon tram i aguantaria ja fins al final l'atac dePinta de l'alemany Michael Illbruck i deWarpath dels Estats Units.

ESiemens vencia després d'haver dominat de principi a fi durant tot el recorregut i els seus rivals directes, eVall Romana i eMútua Madrilenya entraven a més de cinc minuts d'ell i per darrere de les deu primeres posicions. Altres aspirants que deien adéu a totes les seves opcions eren eCaixa Galicia (MRCY Baiona) de Roberto Bermúdez, dissetè i a 6'14, i eBribón (RCN Barcelona), al comandament del rei Joan Carles, que va entrar dinovè, a gairebé set minuts del guanyador.

Per al dia d'avui, la divisió Transpac 52 realitzarà possiblement dues mànigues sobrevent-sotavent, que substituiran el recorregut costaner de 30 milles que estava previst, per aconseguir un major nombre de mànigues disputades. Per la seva banda, eMovistar va conquerir la seva segona victòria parcial i se situa líder en la general provisional de la classe Open, mentre que en 600 Level Class el triomf va correspondre aZurich, encara que continua dominant la clasificació eValle Romano, i en IMS 670 guanyà l'Aqua Sonic, superant així eCarpantxo en la general. En la seva particular lluita en la classe IMS Open, eMovistar ahir es prengué una nova revenja damunt eCAM. Els de Pedro Campos varen saber jugar bé les seves cartes amb els «rols» des del principi i a mitja cenyida ja eren primers. Des d'aquell moment es varen dedicar a marcar eFarr 54 de Fernando León i Kiko Sànchez Luna, que en el primer pas de sobrevent ja tenia molts metres per davant per poder ni tan sols ensumar eMovistar.

Els 600 Level Class es veren sorpresos pel lideratge deRoca d'Albert Masip en el primer pas de sobrevent, encara que el perseguia a vint segons la mestria d'Hugo Rocha a la canya deZurich. L'Icaro, amb Gustavo Martínez Doreste a la roda, també ho intentava, però ja des de més enfora. Finalment aRoca li guanyaren els nirvis i caigué a la quarta plaça en la sevoa balisa de sobrevent, on eZurich confirmà que ja no té problemes de velocidat i es posà líder, seguit a la meta peValle Romano.