El Siemens (RCN Palma) de l'armador mallorquí Pere Perelló es manté líder de la divisió Transpac 52 de la XXV Copa del rey Agua Brava-Camper després de finalitzar quart la regata més llarga de la prova, que va ser guanyada peWarpath (San Diego YC) del neozelandès Dean Barker. La regata llarga, amb un recorregut de 93'5 milles nàutiques (173 km) dividit en dues mànegues puntuables, va ser realment emocionant i la igualtat entre les unitats de davant va ser aferrissada de ver. Així, les poques diferències entre els primers classificats en foren la tònica dominant, lluitant contra la fluixa intensitat del vent al llarg de diversos trams i canvis de direcció d'aquell.
Al primer tram puntuable del recorregut, interior de la badia de Palma amb un triangle de sis trams, sortida cap a la Dragonera i meta volant a l'illa del Toro, eSiemens s'imposà aPinta alemany de Michael Illbruck en 4'04 i, a un sol segon d'ell, eValle Romano (RCM Màlaga) era tercer. En aquell moment eSiemens recuperava el lideratge de la prova ja que eMutua Madrileña (RCN València) de Peter Ridder, fins llavors líder, era vuitè a sis minuts del capdavanter. La caiguda a l'aigua de l'estratega neozelandès deMutua, Tom Dodson, en la segona volta a la badia i la maniobra efectuada per tornar-lo a pujar al vaixell, els va fer perdre un temps valuós i, posteriorment, els passà factura.
Al segon tram, des de l'illa del Toro a la de Cabrera amb arribada al cap Blanc el potencial deWarpath tornà a ser contundent, amb un angle de vent més obert que els permeté navegar amb les veles codi zero (vela de proa mixta entre spinnaker i vela gènova) i un rumb molt favorable del qual tragué el màxim partit la tripulació de Copa Amèrica deTeam New Zealand liderada per Dean Barker. Mentrestant, eSiemens, capitanejat pel britànic Ian Walker, optà per el bord de mar per evitar la navegació amb el poc vent regnant d'uns cinc nusos d'intensitat i això fou aprofitat peWarpath per passar-lo i, posteriorment, ho farien també eCristabella (RCN Palma) del britànic John Cook, que seria segon a 1'14 del vencedor i eValle Romano que, després d'una gran regata, era tercer, a 2'37 del guanyador.
ESiemens entrava en quarta posició, a tres minuts del primer eWarpath i es mantenia líder, ara amb cinc punts d'avantatge sobre eValle Romano, segon i revelació de de la prova. A 13 punts deSiemens es troba en tercera posició el vaixelMutua Madrileña. Avui s'han de disputar dues mànegues barlovent-sotavent. Demà es disputarà la regata costanera d'unes trenta milles nàutiques i diumenge es celebrarà la mànega final.
Per altra banda, la regata d'altura no afectà les primeres posicions de la flota IMS i eCAM, Valle Romano i Carpantxo mantenen el lideratge en les categories IMS Open, 600 Level Class i IMS 670, respectivament. En el grup IMS Open, després d'una gran remontada en haver hagut de sortir de nou per fora de linea, eMovistar de Pere Campos aconseguí conservar la primera plaça, avantajant eCAM dels exolímpics Kiko Sánchez Luna i Fernando León, a sis minuts. Aquesta mateixa distància els separà a la porta de l'illa del Toro, arribada que per a tota la divisió IMS contà amb un coeficient de 0'5 punts.
També aquesta puntuació s'aplicava a l'arribada final, passat el cap Blanc. Si la unitat gallega creuà la línea després de 12 hores i 32 minuts de regata, i l'alacantina sis minuts després, el tercer classificat, ePlis Play, no ho féu fins vint minuts més tard, i el quart necessità quasi una hora més. A l'igualada classe IMS 600 Level Class, l'equip tricampió d'Espanya, eValle Romano conservà el lideratge després d'entrar a meta en segon lloc per darrere eZurich, mentre que en la classe IMS 670, la victòria en la regata, amb un temps de 13 hores i 26 minuts va correspondre a l'Aqua Sonic, que d'aquesta manera es col·locà a només un punt del líder Carpantxo, que creuà la meta tercer per darrere eTurismo Madrid.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.