Ibagaza, més a prop

El partit contra el Maccabi evidencia la necessitat d'un home de les característiques de l'argentí

TW
0


El Reial Mallorca i Ariel Ibagaza semblen condemnats a entendres's, sempre amb el permís de l'Atlètic de Madrid. I és que el partit de dimecres davant el Maccabi Haifa (1-2) va deixar palesa la necessitat de disposar d'un home de creació, un migcampista imaginatiu que asseguri bones assistències per als homes més avançats, Juan Arango i Maxi López. El Caño, amb tots els seus defectes -sobretot la seva fraglitat en el tema de les lesions- seria un home que podria acomplir a la perfecció aquesta missió, i existeix la circumstància favorable que l'argentí ha estat si fa no fa repudiat per Javier Aguirre. El tècnic mexicà ja ha deixat ben clar que Ariel Ibagaza no entra en els seus plans de futur, i si vol jugar a gutbol els pròxims mesos, haurà de rebaixar les seves pretensions econòmiques.

L'exmallorquinista cobra més d'un milió i mig d'euros per temporada després que fa només uns mesos el club d'Enrique Cerezo el renovés per dues campanyes més. En principi, el Caño no vol sortir de l'Atlètic perdent doblers, però Mallorca és un lloc que coneix bé i on ha gaudit dels seus millors anys com a futbolista. Si s'arribés a un acord respecte de la seva fitxa, l'obstacle següent seria el seu club d'origen. Però tenint en compte la seva situació actual, els dirigents blanc-i-vermells podrien obrir-li les portes i estalviar-se així la seva elevada fitxa.

Vicenç Grande va tornar a reiterar ahir que les opcions que Ibagaza arribi a l'Illa són molt escasses, però el cert és que el 27 d'agost s'acosta, i el conjunt de Gregorio Manzano necessita cobrir aviat una zona del camp on té un clar dèficit, com va quedar ben demostrat davant de l'equip israelià.

El preparador andalús del Mallorca coneix molt bé el Caño i no posaria cap obstacle per a l'arribada del mitjapunta argentí. Ben al contrari, Manzano obriria amb molt de gust les portes del vestidor vermellenc a un jugador que va ser una peça clau en la temporada de la Copa del Rei, amb l'entrenador Bailén a la banqueta de Son Moix.

No sembla que una hipotètica arribada d'Ibagaza es produeixi aviat, però el club no ha descartat ni molt manco aquesta opció i durant els pròxims dies es podrien produir aproximacions amb el seu representant, Alejandro Camaño.

Mentrestant, Nando Pons i Pere Terrassa encara fan feina per trobar un lateral dret que posi les coses difícils a Fernando Varela. El sevillà és avui l'únic home defensiu de la banda dreta i, a més, com ha demostrat en els amistosos jugts fins ara, té una tendència irrefrenable a pujar a l'atac. La secretaria tècnica treballa per trobar un defensa que aporti experiència i que no pugi tant per la banda, de manera que Manzano disposi de dos homes de característiques diferentes per a la mateixa demarcació.

És clar que passi el que passi cap altre jugador no coneixerà Kossen, d'on l'expedició torna dilluns. Però potser per viatjar a Atenes sí que ja es podria disposar de qualque altre reforç. En pot ser un, Ariel Ibagaza?